ZOUNEK, Jiří a Michal ŠIMÁNĚ. Reflexe oslav J. A. Komenského v roce 1892 v dobovém pedagogickém tisku. In 120 let Muzea Komenského v Přerově a oslavy Komenského v roce 1892 ve střední Evropě. Přerov: Muzeum Komenského v Přerově, 2009, s. 128-141, 13 s. ISBN 978-80-87190-04-3.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Reflexe oslav J. A. Komenského v roce 1892 v dobovém pedagogickém tisku
Název anglicky Reflections of celebrations of J. A. Comenius in 1892 in periodical press
Autoři ZOUNEK, Jiří (203 Česká republika, garant) a Michal ŠIMÁNĚ (203 Česká republika).
Vydání Přerov, 120 let Muzea Komenského v Přerově a oslavy Komenského v roce 1892 ve střední Evropě, od s. 128-141, 13 s. 2009.
Nakladatel Muzeum Komenského v Přerově
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14210/09:00039061
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISBN 978-80-87190-04-3
Klíčová slova česky Komenský dějiny školství výzkum odborný tisk
Klíčová slova anglicky Comenius history of education research
Štítky Comenius, history od education
Změnil Změnil: doc. Mgr. Jiří Zounek, Ph.D., učo 1752. Změněno: 28. 3. 2010 00:22.
Anotace
Autoři ve svém příspěvku analyzují dobový pedagogický tisk s cílem odhalit, zda (vůbec) byly oslavy J. A. Komenského v roce 1892 v tomto tisku reflektovány a pokud ano, jaké pedagogické a didaktické otázky Komenského díla byly vyzdvihovány v souvislosti s těmito oslavami. Tato analýza přinese informaci nejenom o dobových oslavách a jejich zaměření, ale podává také méně tradiční (a méně známý) obraz tehdejšího myšlení v oblasti školství, vzdělávání a pedagogiky.
Anotace anglicky
The contribution brings answers to question, whether the celebrations of J. A. Comenius held in 1892 were reflected in period pedagogical press and if so, which pedagogical and didactical aspects of Comenius work were emphasized in the relation to these celebrations. Research sample included pedagogical press for wider pedagogical public and also magazines for specialized and scientific public (Teachers News, Pedagogical Review, Comenius). For greater variability, the sample also included period cultural and historical periodical called Magazine of Moravian Foundation. Data obtained on the basis of content analysis are divided into several groups according to their nature (Comenius work, principles, matter of education etc.). Divided in this way, it brings clear results of magazine analysis and relatively detailed answers to research question.
VytisknoutZobrazeno: 21. 7. 2024 11:29