2009
Reflexe oslav J. A. Komenského v roce 1892 v dobovém pedagogickém tisku
ZOUNEK, Jiří a Michal ŠIMÁNĚZákladní údaje
Originální název
Reflexe oslav J. A. Komenského v roce 1892 v dobovém pedagogickém tisku
Název anglicky
Reflections of celebrations of J. A. Comenius in 1892 in periodical press
Autoři
ZOUNEK, Jiří (203 Česká republika, garant) a Michal ŠIMÁNĚ (203 Česká republika)
Vydání
Přerov, 120 let Muzea Komenského v Přerově a oslavy Komenského v roce 1892 ve střední Evropě, od s. 128-141, 13 s. 2009
Nakladatel
Muzeum Komenského v Přerově
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14210/09:00039061
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
ISBN
978-80-87190-04-3
Klíčová slova česky
Komenský dějiny školství výzkum odborný tisk
Klíčová slova anglicky
Comenius history of education research
Štítky
Změněno: 28. 3. 2010 00:22, doc. Mgr. Jiří Zounek, Ph.D.
V originále
Autoři ve svém příspěvku analyzují dobový pedagogický tisk s cílem odhalit, zda (vůbec) byly oslavy J. A. Komenského v roce 1892 v tomto tisku reflektovány a pokud ano, jaké pedagogické a didaktické otázky Komenského díla byly vyzdvihovány v souvislosti s těmito oslavami. Tato analýza přinese informaci nejenom o dobových oslavách a jejich zaměření, ale podává také méně tradiční (a méně známý) obraz tehdejšího myšlení v oblasti školství, vzdělávání a pedagogiky.
Anglicky
The contribution brings answers to question, whether the celebrations of J. A. Comenius held in 1892 were reflected in period pedagogical press and if so, which pedagogical and didactical aspects of Comenius work were emphasized in the relation to these celebrations. Research sample included pedagogical press for wider pedagogical public and also magazines for specialized and scientific public (Teachers News, Pedagogical Review, Comenius). For greater variability, the sample also included period cultural and historical periodical called Magazine of Moravian Foundation. Data obtained on the basis of content analysis are divided into several groups according to their nature (Comenius work, principles, matter of education etc.). Divided in this way, it brings clear results of magazine analysis and relatively detailed answers to research question.