f 2006

Evaluace kurzů celoživotního vzdělávání na Masarykově univerzitě

HAŠKOVÁ, Barbora, Marek PICHL, Jiří DAN a Ivo TELEC

Základní údaje

Originální název

Evaluace kurzů celoživotního vzdělávání na Masarykově univerzitě

Název anglicky

The evaluation of lifelong learning courses at Masaryk University

Autoři

HAŠKOVÁ, Barbora, Marek PICHL, Jiří DAN a Ivo TELEC

Vydání

2006

Nakladatel

Investor Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy, č. ROZV/602/2006

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Vzdělávací a rozvojové projekty

Obor

50500 5.5 Law

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Organizační jednotka

Rektorát

Klíčová slova česky

Hodnocení. Vzdělávání

Klíčová slova anglicky

Evaluation. Education

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 6. 4. 2010 15:42, Mgr. Marie Zejdová

Anotace

V originále

Globálním cílem projektu je získání podkladů pro vytvoření fungujících regulačních mechanismů a efektivní uplatňování kvalitativních měřítek na úroveň kursů Univerzity třetího věku v podmínkách MU v Brně. Hodnocení kvality studia bude patřit v nejbližší době na řadě univerzit mezi prioritní otázky. Kvalitu studia je nutno chápat především jako kvalitu vlastního vzdělávacího procesu, to je zprostředkování poznatků, jejich vysvětlení, nikoliv pouze jako získání určité sumy poznatků. Účastníci studia musí studiem získat schopnost nejenom nabité poznatky reprodukovat a aplikovat, ale také je trvale rozvíjet. Zajištění kvality studia není jednorázový proces, ale proces kontinuální, v němž probíhá dialog o cílech, smyslu, náplni a formách vzdělávání a opatřeních k zajištění jeho kvality. Toto se v plné míře týká kursů celoživotního vzdělávání, včetně aktivit uskutečňovaných v rámci Univerzity třetího věku.

Anglicky

The global aim of the project is to collect evidence for the creation and functioning of regulatory mechanisms for effective implementation of quality standards to the level of courses the University of the Third Age in terms of Masaryk University in Brno. Quality evaluation studies will include in the near future a number of universities as priority issues. The quality of the study is to be understood primarily as the quality of their own learning process, it is the mediation of knowledge, their explanations, not only to obtain a sum of knowledge. Participants study must study not only acquire the ability to reproduce the charged and apply knowledge, but also to flourish. Ensuring the quality of learning is not a one-time process, but a continuous process of performing a dialogue on the objectives, purpose, contents and forms of education and measures to ensure its quality. This fully applies courses for lifelong learning, including activities conducted at the University of Third Age.