2006
Social adaptation of children in the school environment: The problems and disturbances
POLEDŇOVÁ, Ivana a Zdenka STRÁNSKÁZákladní údaje
Originální název
Social adaptation of children in the school environment: The problems and disturbances
Název česky
Sociální adaptace dětí v prostředí školy - problémy, poruchy
Autoři
POLEDŇOVÁ, Ivana (203 Česká republika, garant) a Zdenka STRÁNSKÁ (203 Česká republika)
Vydání
Psychology & Health (Norman, P. (Ed.)). Abstracts Book. 20th Annual Conference of the European Health Psychology Society: Social Change and New Challenges for Health Psychology. Routledge Taylor & Francis Group, Volume 21, Supplem. 1, p. 123. 2006
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Konferenční abstrakt
Obor
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele
Polsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Impakt faktor
Impact factor: 1.636
Kód RIV
RIV/00216224:14230/06:00039207
Organizační jednotka
Fakulta sociálních studií
ISSN
UT WoS
000240000100355
Klíčová slova česky
sociální adaptace; školní prostředí
Klíčová slova anglicky
social adaptation; school environment
Příznaky
Mezinárodní význam
Změněno: 26. 3. 2010 16:46, PhDr. Zdenka Stránská, Ph.D.
V originále
The paper focuses on the issues of maladaptation of children in the school environment, which can be associated with their academic failure. An empirical study was conducted, aimed on the relationships of anxiety, depression, adaptation problems, and academic failure. The sample of children aged between 10 and 15 year completed the Depression scale of the Child Behavior Checklist by T. M. Achenbach and C. Edelbrock, the child version of the Spielberger State-Trait Anxiety Scale and a nomination technique for school class. Internalized and externalized problems in children s behavior were identified; these problems might be interconnected and associated with school achievement. There is a prospect to successful correction of the adaptation problems due to developing self-reflection at the children.
Česky
Příspěvek je věnován otázkám maladaptace dětí v prostředí školy, která může souviset s jejich akademickými neúspěchy. Byla realizována empirická studie vztahu úzkosti a deprese a adaptačních problémů dětí v prostředí školy i jejich školní podvýkonnosti. K výzkumu dětí ve věku 10-15 let jsme použili tyto metody: škálu depresivity z Dotazníku poruch chování dítěte T. M. Achenbacha a C. Edelbrocka, Škálu na měření úzkosti a úzkostnosti u dětí C.D. Spielbergera a nominační techniku ke skupinovému výzkumu školních tříd. Byly potvrzeny tzv. internalizované a externalizované poruchové tendence v chování dětí, které se mohou vzájemně ovlivňovat a souvisí se školní výkonností. Vzhledem k vyvíjející se schopnosti sebereflexe se u dětí existuje šance jejich adaptační problémy úspěšně korigovat.
Návaznosti
LN00A023, projekt VaV |
| ||
MSM0021622406, záměr |
|