VYSTOUPIL, Jiří a Josef KUNC. Tourism in the Czech Republic: in form of presentation of Atlas of tourism of the Czech Republic. In Wilk, W. (ed.): Global Changes: Their Regional and Local Aspects. 1. vydání. Warsaw: University of Warsaw, 2009, s. 210-222. ISBN 978-83-89502-73-5.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Tourism in the Czech Republic: in form of presentation of Atlas of tourism of the Czech Republic
Název česky Cestovní ruch v České republice: prezentace Atlasu cestovního ruchu České republiky
Autoři VYSTOUPIL, Jiří (203 Česká republika, garant, domácí) a Josef KUNC (203 Česká republika, domácí).
Vydání 1. vydání. Warsaw, Wilk, W. (ed.): Global Changes: Their Regional and Local Aspects, od s. 210-222, 13 s. 2009.
Nakladatel University of Warsaw
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor Zemský magnetismus, geodesie, geografie
Stát vydavatele Polsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14560/09:00030096
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
ISBN 978-83-89502-73-5
Klíčová slova česky cestovní ruch; základní znalosti; Atlas cestovního ruchu České republiky
Klíčová slova anglicky Tourism; General Knowledge; Atlas of Tourism of the Czech Republic
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: doc. RNDr. Josef Kunc, Ph.D., učo 18338. Změněno: 29. 1. 2013 13:42.
Anotace
In recent 15 years the meaning of tourism as social and economical phenomenon has been rising in the Czech Republic. The open-market economy offers Czech tourism a range of opportunities for further development and as well as obligations (e.g. accommodation capacities, quality of services and establishments) to both domestic and foreign visitors. The contribution covers the current state of tourism in the Czech Republic. Moreover, it focuses on geographical prerequisites, natural and cultural attractiveness and tourism potential. It assesses economical importance of tourism, domestic and foreign admissions. Finally, the paper involves the spatial distribution of basic and associated tourist infrastructure (accommodation establishments, second housing and sport-recreational infrastructure) and the main forms of tourism in the Czech Republic (urban tourism, water side recreation, whole-season mountain tourism, spa tourism, congress tourism, wine tourism, etc.).
Anotace česky
Cestovní ruch zažívá v České republice v posledních 15 letech nebývalý rozkvět. Tento stav souvisí primárně s otevřením hranic po pádu železné opony a s novým tržním ekonomickým systémem. Svět po desítkách let znovu objevil krásu České republiky, její přírodní a kulturní skvosty, z nichž řadu nelze v žádné jiné zemi nalézt. Předkládaný příspěvek se snaží poukázat nikoliv na nedostatky, ale zejména na přednosti, které Česká republika může v oblasti cestovního ruchu nabídnout. Cestovní ruch je v současnosti dynamickým, multispektrálním ekonomickým odvětvím a jako takový ho v našem článku také prezentujeme. Vzhledem k neúměrnému množství textu, které by bylo třeba pro zachycení celé šíře této problematiky, klademe při komplexním přehledu důraz na grafické vyjadřovací prostředky. Tyto mají základ ve vytvořeném Atlasu cestovního ruchu České republiky, jehož autorský kolektiv zde zastupujeme.
Návaznosti
WB-08-04, projekt VaVNázev: Návrh nové rajonizace cestovního ruchu ČR
Investor: Ministerstvo pro místní rozvoj ČR, Návrh nové rajonizace cestovního ruchu ČR
VytisknoutZobrazeno: 22. 8. 2024 10:18