RAMBOUSEK, Jiří. Wiki prostředí a Wikipedie jako nástroj výuky. In SCO 2009, Sborník 6. ročníku konference o elektronické podpoře výuky. Brno: MU. s. 244-249. ISBN 978-80-210-4878-2. 2009.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Wiki prostředí a Wikipedie jako nástroj výuky
Název anglicky Wiki environment and Wikipedia as Teaching Tool
Autoři RAMBOUSEK, Jiří (203 Česká republika, garant).
Vydání Brno, SCO 2009, Sborník 6. ročníku konference o elektronické podpoře výuky, od s. 244-249, 6 s. 2009.
Nakladatel MU
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14210/09:00029961
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISBN 978-80-210-4878-2
Klíčová slova česky e-learning; elektronická podpora výuky; Wiki; Wikipedie; kolaborativní učení; konstruktivismus
Klíčová slova anglicky e-learning; Wiki; Wikipedia; teaching tools; collaborative learning; constructivism
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: Ing. Mgr. Jiří Rambousek, Ph.D., učo 2362. Změněno: 15. 3. 2010 00:05.
Anotace
Příspěvek v první části shrnuje možnosti využití wiki (vlastní instalace nebo existujících projektů, např. Wikipedie) při vedení kurzů či přípravě výukových materiálů a uvádí praktické zkušenosti z takových kurzů a projektů zaměřených na výuku překladu. Závěrečná část se zabývá místem Wikipedie ve školní a akademické praxi, navrhuje častěji zadávat v kurzech jako úkol aktivní editaci jejích hesel a upozorňuje také na její potenciál jako kolekce/korpusu amatérských textů (včetně jejich vývojových verzí) využitelné pro výzkum i výuku.
Anotace anglicky
The first part of the paper sums up the possibilities of using Wiki (a separate installation, or an existing project like Wikipedia) for running courses and compiling interactive learning materials, and offers practical experience from several projects of this type. The closing part deals with the position of Wikipedia in schools and in academia. It refers to some sources in English, argues in favor of assigning editing in Wikipedia to students, and points out the potential of Wikipedia as source of non-professional texts (including successive versions) by multiple authors; these represent a useful data for research or teaching.
Návaznosti
GA405/07/0652, projekt VaVNázev: Integrace v jazycích - jazyky v integraci
Investor: Grantová agentura ČR, Integrace v jazycích - jazyky v integraci
VytisknoutZobrazeno: 19. 4. 2024 22:21