BARTOŇOVÁ, Miroslava, Lucie PROCHÁZKOVÁ a Marie VÍTKOVÁ. Zur Ausbildung von Lehrer/-inne/-n an der Pädagogischen Fakultät der Masaryk-Universität im Hinblick auf die Arbeit mit Schüler/-inne/-n mit sonderpädagogischem Förderbedarf. In Lehrer/-innenbildung in Europa. Wien: LIT Verlag, 2008, s. 28-34. Europäische Identität, Band 2. ISBN 978-3-7000-0826-2.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Zur Ausbildung von Lehrer/-inne/-n an der Pädagogischen Fakultät der Masaryk-Universität im Hinblick auf die Arbeit mit Schüler/-inne/-n mit sonderpädagogischem Förderbedarf
Název česky Vzdělávání učitelů na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity s ohledem na práci s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
Název anglicky Education of teachers at the Faculty of Education at the Masaryk University according to the education of pupils with special needs
Autoři BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Česká republika), Lucie PROCHÁZKOVÁ (203 Česká republika, garant) a Marie VÍTKOVÁ (203 Česká republika).
Vydání Wien, Lehrer/-innenbildung in Europa, od s. 28-34, 7 s. Europäische Identität, Band 2, 2008.
Nakladatel LIT Verlag
Další údaje
Originální jazyk němčina
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Rakousko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/08:00039395
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-3-7000-0826-2
Klíčová slova česky žáci se speciálními vzdělávacími potřebami; reformy; legislativa; univerzita; učitel; rámcový vzdělávací program
Klíčová slova anglicky pupil with special need; reforms; legislation; university; teacher; framework educational programme
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnila: PhDr. Lucie Matoušková, Ph.D., učo 20097. Změněno: 15. 3. 2010 17:51.
Anotace
In der Tschechischen Republik kam es in den letzten Jahren zu Änderungen in der beruflichen Vorbereitung der LehrerInnen. So wurde beispielsweise das Studienprogramm im Bereich der Sonderpädagogik im Hinblick auf das so genannte Bologna-Prozess geändert und besteht derzeit aus drei Teilen: Bachelor, Master und Doktor. Die Bildung und Erziehung von Kindern mit sonderpädagogischem Förderbedarf ist keine Domäne des Sonderschulwesens mehr, sondern betrifft immer mehr alle Schultypen und Schuleinrichtungen. Präsentiert wird auch das geplante Forschungsvorhaben.
Anotace česky
V České republice došlo v posledních letech k mnoha změnám v oblasti profesní přípravy učitelů. Studijní program v oblasti speciální pedagogiky byl například s ohledem na Boloňský proces změně a skládá se nyní ze tří částí: bakalář, magistr a doktor. Vzdělávání a výchovu žáků se speciálnímivzdělávacími potřebami již není doménou pouze speciálního školství, nýbrž se týká všech typů škol a školských zařízení. Prezentován je plánovaný výzkumný záměr.
Anotace anglicky
In the Czech Republic a lot of things have changed in the last years. The study programmes in the field of special education changed according to the Bologna-process, there is a bachelor, master and doctor now. The education of pupils with special need is not a specifity of special schools more, it belongs to all schools. The planed reseach is presented.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 13. 6. 2024 17:12