ŠAUER, Martin. Produkty a marketing v cestovním ruchu (Products and tourism marketing). In Česko-polská konference „Přeshraniční spolupráce Jeseníky-Nysa: Perspektivy cestovního ruchu v česko-polské spolupráci“. 2009.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Produkty a marketing v cestovním ruchu
Name (in English) Products and tourism marketing
Authors ŠAUER, Martin (203 Czech Republic, guarantor).
Edition Česko-polská konference „Přeshraniční spolupráce Jeseníky-Nysa: Perspektivy cestovního ruchu v česko-polské spolupráci“ 2009.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Requested lectures
Field of Study 50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14560/09:00039398
Organization unit Faculty of Economics and Administration
Keywords in English Tourism product; destination marketing; partnerships
Tags International impact
Changed by Changed by: Ing. Martin Šauer, Ph.D., učo 11092. Changed: 15/3/2010 23:01.
Abstract
Přednáška se zabývala problematikou tvorby produktu cestovního ruchu a jeho marketingem. Nejdříve byly nastíněny základní teoretická východiska destinačního marketingu. Byly zdůrazněny jeho klíčové komponenty: tvorba produktového mixu, segmentace trhu, cílování, positioning a aktivace marketingového mixu. Dále byly publikovány hlavní závěry z workshopu, který na příkladě regionů Jeseníky a Nysa identifikoval hlavní problémy destinačního řízení a marketingu.
Abstract (in English)
The lecture addressed the issue of tourism product development and marketing. First outlined the basic theoretical background of Destination Marketing. Were highlighted its key components:making product mix, market segmentation, targeting, positioning and activation of the marketing mix. Were also published key findings from the workshop, which in the example of regions and Jeseníky Nysa identified the main problems destination management and marketing.
PrintDisplayed: 30/5/2024 15:37