2009
Mezigenerační učení v rámci programů a kurzů neformálního vzdělávání pro děti, rodiče a prarodiče
RABUŠICOVÁ, Milada, Markéta KLUSÁČKOVÁ a Lenka KAMANOVÁZákladní údaje
Originální název
Mezigenerační učení v rámci programů a kurzů neformálního vzdělávání pro děti, rodiče a prarodiče
Název česky
Mezigenerační učení v rámci programů a kurzů neformálního vzdělávání pro děti, rodiče a prarodiče
Název anglicky
Cross-generational learning in programmes and courses of non-formal education for children, parents and grandparents
Autoři
RABUŠICOVÁ, Milada (203 Česká republika, garant), Markéta KLUSÁČKOVÁ (203 Česká republika) a Lenka KAMANOVÁ (203 Česká republika)
Vydání
Studia paedagogica, Brno, Masarykova univerzita, 2009, 1803-7437
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14210/09:00029988
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova česky
učení; mezigenerační učení; rodina; mezigenerační programy; kurzy neformálního vzdělávání
Klíčová slova anglicky
cross-generational learning; relations within family; non-formal education; informal learning
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 25. 3. 2010 11:49, prof. PhDr. Milada Rabušicová, Dr.
V originále
Příspěvek nejprve ve stručnosti představuje koncept mezigeneračního učení a dále je zaměřen na mapování nabídky kurzů a programů neformálního vzdělávání, které mohou představovat pro členy rodin různých generací příležitost vzájemně se učit. Vytvořený přehled je odrazovým můstkem k dalšímu detailnějšímu zkoumání toho, do jaké míry, jakým způsobem a kým jsou tyto kurzy využívány, jakou mají účastníci těchto kurzů motivaci k účasti, jak účastníci těchto kurzů hodnotí jejich přínos a zda vůbec vnímají tyto aktivity jako součást svého učení. Tento detailnější vhled je založen na zúčastněném pozorování a dotazování uskutečněném ve vybraných kurzech, jež bude sloužit k následné realizaci dotazníkového šetření mezi účastníky kurzů a programů neformálního vzdělávání.
Anglicky
The paper is one of the first outputs of research called "Cross-generational Learning: Children, Parents and Grandparents in Non-formal Education and Informal Learning". It opens with a brief account of the concept of cross-genrational learning and than moves on to map the offer of courses and programmes of non-formal learning presenting an opprtunity for members of families belonging to different generation to learn from one another.
Návaznosti
GA406/09/0427, projekt VaV |
|