J 2009

Mezigenerační učení v rámci programů a kurzů neformálního vzdělávání pro děti, rodiče a prarodiče

RABUŠICOVÁ, Milada, Markéta KLUSÁČKOVÁ a Lenka KAMANOVÁ

Základní údaje

Originální název

Mezigenerační učení v rámci programů a kurzů neformálního vzdělávání pro děti, rodiče a prarodiče

Název česky

Mezigenerační učení v rámci programů a kurzů neformálního vzdělávání pro děti, rodiče a prarodiče

Název anglicky

Cross-generational learning in programmes and courses of non-formal education for children, parents and grandparents

Autoři

RABUŠICOVÁ, Milada (203 Česká republika, garant), Markéta KLUSÁČKOVÁ (203 Česká republika) a Lenka KAMANOVÁ (203 Česká republika)

Vydání

Studia paedagogica, Brno, Masarykova univerzita, 2009, 1803-7437

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14210/09:00029988

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova česky

učení; mezigenerační učení; rodina; mezigenerační programy; kurzy neformálního vzdělávání

Klíčová slova anglicky

cross-generational learning; relations within family; non-formal education; informal learning

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 25. 3. 2010 11:49, prof. PhDr. Milada Rabušicová, Dr.

Anotace

V originále

Příspěvek nejprve ve stručnosti představuje koncept mezigeneračního učení a dále je zaměřen na mapování nabídky kurzů a programů neformálního vzdělávání, které mohou představovat pro členy rodin různých generací příležitost vzájemně se učit. Vytvořený přehled je odrazovým můstkem k dalšímu detailnějšímu zkoumání toho, do jaké míry, jakým způsobem a kým jsou tyto kurzy využívány, jakou mají účastníci těchto kurzů motivaci k účasti, jak účastníci těchto kurzů hodnotí jejich přínos a zda vůbec vnímají tyto aktivity jako součást svého učení. Tento detailnější vhled je založen na zúčastněném pozorování a dotazování uskutečněném ve vybraných kurzech, jež bude sloužit k následné realizaci dotazníkového šetření mezi účastníky kurzů a programů neformálního vzdělávání.

Anglicky

The paper is one of the first outputs of research called "Cross-generational Learning: Children, Parents and Grandparents in Non-formal Education and Informal Learning". It opens with a brief account of the concept of cross-genrational learning and than moves on to map the offer of courses and programmes of non-formal learning presenting an opprtunity for members of families belonging to different generation to learn from one another.

Návaznosti

GA406/09/0427, projekt VaV
Název: Mezigenerační učení: děti, rodiče a prarodiče v neformálním vzdělávání a v informálním učení
Investor: Grantová agentura ČR, Mezigenerační učení: děti, rodiče a prarodiče v neformálním vzdělávání a v informálním učení