2009
Supervize studentů jako nástroj posilování jejich nezdolnosti
ŠIŠLÁKOVÁ, MonikaZákladní údaje
Originální název
Supervize studentů jako nástroj posilování jejich nezdolnosti
Název česky
Supervize studentů jako nástroj posilování jejich nezdolnosti
Autoři
Vydání
Prešov, Odborná prax ako súčasť pregraduálnej a graduálnej prípravy sociálnych pracovníkov. Manažment. Etika. Supervízia. od s. 133-141, 9 s. 2009
Nakladatel
Akcent print
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Fakulta sociálních studií
ISBN
978-80-89295-17-3
Klíčová slova česky
supervize; praxe studentů; resilience
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 31. 3. 2010 10:46, doc. PhDr. Monika Punová, Ph.D.
V originále
Příspěvek poukazuje na možnou aplikaci konceptu resilience do oblasti supervize studentů sociální práce, protože supervize hraje velmi důležitou roli při zvyšování jejich odolnosti vůči nárokům profese, na kterou se připravují v rámci své praxe. Nejprve je představen koncept resilience ze sociálně ekologického pohledu, dále jsou pojednány možné rizikové faktory, s nimiž se mohou potýkat studenti na praxi. Vyústěním stati jsou tři základní strategie podporování resilience studentů (orientace na omezování rizik, na posilování aktiv a na budování efektivních systémů adaptace).
Anglicky
In this essay author deals with possibly application of resilience concept into supervision of social work students, because supervision is very important part of resilience enhancement. Author presents the resilience concept look of socially ecological concept, possible risk and protective factors and the three basic strategies of students building resilience (orientation to risk decline, strengthening of assets and effective systems adaptation building).