ŠIŠLÁKOVÁ, Monika. Supervize studentů jako nástroj posilování jejich nezdolnosti. In Odborná prax ako súčasť pregraduálnej a graduálnej prípravy sociálnych pracovníkov. Manažment. Etika. Supervízia. Prešov: Akcent print, 2009, p. 133-141. ISBN 978-80-89295-17-3.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Supervize studentů jako nástroj posilování jejich nezdolnosti
Name in Czech Supervize studentů jako nástroj posilování jejich nezdolnosti
Authors ŠIŠLÁKOVÁ, Monika.
Edition Prešov, Odborná prax ako súčasť pregraduálnej a graduálnej prípravy sociálnych pracovníkov. Manažment. Etika. Supervízia. p. 133-141, 9 pp. 2009.
Publisher Akcent print
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Social Studies
ISBN 978-80-89295-17-3
Keywords (in Czech) supervize; praxe studentů; resilience
Tags practical eduacation, resilience, risk and protective factors, Social work, supervision
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. PhDr. Monika Punová, Ph.D., učo 11547. Changed: 31/3/2010 10:46.
Abstract
Příspěvek poukazuje na možnou aplikaci konceptu resilience do oblasti supervize studentů sociální práce, protože supervize hraje velmi důležitou roli při zvyšování jejich odolnosti vůči nárokům profese, na kterou se připravují v rámci své praxe. Nejprve je představen koncept resilience ze sociálně ekologického pohledu, dále jsou pojednány možné rizikové faktory, s nimiž se mohou potýkat studenti na praxi. Vyústěním stati jsou tři základní strategie podporování resilience studentů (orientace na omezování rizik, na posilování aktiv a na budování efektivních systémů adaptace).
Abstract (in English)
In this essay author deals with possibly application of resilience concept into supervision of social work students, because supervision is very important part of resilience enhancement. Author presents the resilience concept look of socially ecological concept, possible risk and protective factors and the three basic strategies of students building resilience (orientation to risk decline, strengthening of assets and effective systems adaptation building).
PrintDisplayed: 26/4/2024 23:46