D 2009

Supervize studentů jako nástroj posilování jejich nezdolnosti

ŠIŠLÁKOVÁ, Monika

Základní údaje

Originální název

Supervize studentů jako nástroj posilování jejich nezdolnosti

Název česky

Supervize studentů jako nástroj posilování jejich nezdolnosti

Vydání

Prešov, Odborná prax ako súčasť pregraduálnej a graduálnej prípravy sociálnych pracovníkov. Manažment. Etika. Supervízia. od s. 133-141, 9 s. 2009

Nakladatel

Akcent print

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50100 5.1 Psychology and cognitive sciences

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Fakulta sociálních studií

ISBN

978-80-89295-17-3

Klíčová slova česky

supervize; praxe studentů; resilience

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 31. 3. 2010 10:46, doc. PhDr. Monika Punová, Ph.D.

Anotace

V originále

Příspěvek poukazuje na možnou aplikaci konceptu resilience do oblasti supervize studentů sociální práce, protože supervize hraje velmi důležitou roli při zvyšování jejich odolnosti vůči nárokům profese, na kterou se připravují v rámci své praxe. Nejprve je představen koncept resilience ze sociálně ekologického pohledu, dále jsou pojednány možné rizikové faktory, s nimiž se mohou potýkat studenti na praxi. Vyústěním stati jsou tři základní strategie podporování resilience studentů (orientace na omezování rizik, na posilování aktiv a na budování efektivních systémů adaptace).

Anglicky

In this essay author deals with possibly application of resilience concept into supervision of social work students, because supervision is very important part of resilience enhancement. Author presents the resilience concept look of socially ecological concept, possible risk and protective factors and the three basic strategies of students building resilience (orientation to risk decline, strengthening of assets and effective systems adaptation building).