RODRIGUEZOVÁ, Veronika. Výukové programy jako zdroj znalostí žáků v dějepise. (Educational programmes as sources of pupils knowledge in history.). In In ŠTĚPÁNEK, K. (ed.) Vybrané problémy borové didaktiky dějepisu 2 (v disertačních pracích studentů doktorských studijních programů). 1st ed. Brno: MU, 2009, p. 28-39, 46 pp. ISBN 978-80-210-5019-8.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Výukové programy jako zdroj znalostí žáků v dějepise.
Name (in English) Educational programmes as sources of pupils knowledge in history.
Authors RODRIGUEZOVÁ, Veronika (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, In ŠTĚPÁNEK, K. (ed.) Vybrané problémy borové didaktiky dějepisu 2 (v disertačních pracích studentů doktorských studijních programů). p. 28-39, 46 pp. 2009.
Publisher MU
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/09:00039837
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-5019-8
Keywords (in Czech) konstruktivistické a transmisivní pojetí vzdělávání, tematická kooperativní výuka, dramatická výuka, znalost, vědomost, poznatek, Bloomova taxonomie kognitivních cílů
Keywords in English Constructivist and transmissive concept of education; thematic cooperative instruction; drama education; the triune brain theory; knowledge; understanding; Blooms taxonomy of of educational objectives
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Veronika Rodová, Ph.D., učo 34241. Changed: 9/1/2011 13:48.
Abstract
Vliv komplexních výukových metod na kvalitu a trvalost kognitivních procesů při výuce dějepisu na druhém stupni základní školy.
Abstract (in English)
Influence of complex educational methods upon the quality and durability of cognitive processes in the tuition of history in secondary school.
PrintDisplayed: 19/9/2024 22:35