2010
Inkluzivní vzdělávání žáků v riziku poruch chování a s poruchami chování jako perspektiva kvality života v dospělosti.
VOJTOVÁ, VěraZákladní údaje
Originální název
Inkluzivní vzdělávání žáků v riziku poruch chování a s poruchami chování jako perspektiva kvality života v dospělosti.
Název česky
Inkluzivní vzdělávání žáků v riziku poruch chování a s poruchami chování jako perspektiva kvality života v dospělosti.
Název anglicky
Inclusive Education with the Focus on At-risk Pupils and Pupils with Behaviour Disorder and the Quality of Life.
Autoři
VOJTOVÁ, Věra (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1.vyd. Brno, 336 s. ped. 2010
Nakladatel
Muni Press
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/10:00051344
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-5159-1
Klíčová slova česky
porucha chování; riziko poruchy chování; vzdělávání; inkluzivní vzdělávání; vzdělávací potřeby; kvalita života školy; vylučování; resilience; kvalita života; výzkum.
Klíčová slova anglicky
behaviour disorder; At-risk children/pupils; exclusion; special education; education; inclusive education; educational needs; quality of school life; resilience; quality of life; research.
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 6. 4. 2013 11:31, doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D.
V originále
Monografie se zabývá inkluzivními přístupy k edukaci dětí/žáků v riziku poruch chování a s poruchami chování v mezinárodním i národním měřítku. Autorka interpretuje koncept inkluzivního vzdělávání ve vztahu ke kvalitě života školy a k podpoře resilienčních procesů při vzdělávání žáků v riziku poruch chování v hlavním proudu vzdělávání. Ve výzkumné části práce prezentuje autorka nástroj pro vyhledávání žáků v riziku poruch chování ve školním prostředí, který vyvinula a ověřila.
Anglicky
The work focuses on inclusive attitudes towards education of at-risk pupils/children and pupils/children with behaviour disorder at international as well as at national level. The author introduces the concept of inclusive education in the quality of school life consequences with the focus on processes of resilience as the support for at-risk students in mainstream education. The introduced research is presenting the pedagogical tool for screening at-risk students in the school.
Návaznosti
MSM0021622443, záměr |
|