C 2009

Veřejné služby a jejich specifika

ŠPAČEK, David and Svatava NUNVÁŘOVÁ

Basic information

Original name

Veřejné služby a jejich specifika

Name (in English)

Public services and their specifics

Authors

ŠPAČEK, David (203 Czech Republic, guarantor) and Svatava NUNVÁŘOVÁ (203 Czech Republic)

Edition

Brno, Měření spokojenosti občanů s veřejnými službami jako součást řízení kvality v organizacích veřejného sektoru, p. 11 - 33, 23 pp. 1. vydání, ESF-16/09-02/58, 2009

Publisher

Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakulta

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50600 5.6 Political science

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14560/09:00030046

Organization unit

Faculty of Economics and Administration

ISBN

978-80-210-5112-6

Keywords (in Czech)

řízení kvality; veřejné služby; spokojenost občanů

Keywords in English

quality management; public services; citizens' satisfaction

Tags

Reviewed
Změněno: 13/4/2010 07:57, doc. Ing. David Špaček, Ph.D.

Abstract

V originále

Text v kapitole 2 uvedené publikace shrnuje specifika veřejných služeb, představuje existující koncepce kvality v kontextu veřejných služeb a nástroje řízení kvality veřejných služeb (zde se text zaměřuje především na uvedení jejich důrazu na měření spokojenosti občanů).

In English

This text which is situated in the 2nd chapter of the academic book - outlines the specifics of public services, introduces existing concepts of quality management of public services as well as functions of quality management instruments that are being used (with regard to the instruments the text concentrates on their emphasize on citizens' satisfaction measurement in particular).

Links

GA402/07/1486, research and development project
Name: Měření spokojenosti občanů s veřejnými službami jako součást řízení kvality v organizacích veřejného sektoru
Investor: Czech Science Foundation, Measurement of Citizens Satisfaction with Public Sector Services as Integra Part of Quality management in Public Sector Organizations