2009
Vliv věku na výkon profese učitele. Specifické strategie zvládání handicapu věku
LAZAROVÁ, Bohumíra, Vladimír JŮVA a Aleš SEKOTZákladní údaje
Originální název
Vliv věku na výkon profese učitele. Specifické strategie zvládání handicapu věku
Název česky
Vliv věku na výkon profese učitele. Specifické strategie zvládání handicapu věku
Název anglicky
Influence of age at capacity of teacher profession
Autoři
LAZAROVÁ, Bohumíra (203 Česká republika, garant, domácí), Vladimír JŮVA (203 Česká republika, domácí) a Aleš SEKOT (203 Česká republika, domácí)
Vydání
1. vyd. Zlín, Škola v proměnách: Učitel – žák – učivo, od s. 45-51, 7 s. 2009
Nakladatel
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Kód RIV
RIV/00216224:14510/09:00030048
Organizační jednotka
Fakulta sportovních studií
ISBN
978-80-7318-904-4
Klíčová slova česky
starší učitelé; kariéra učitele; vzdělávání učitelů; spolupráce učitelů
Klíčová slova anglicky
senior teachers; career of teacher; teacher education; cooperation among teachers
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 21. 5. 2013 15:37, doc. PhDr. Vladimír Jůva, CSc.
V originále
Příspěvek se zabývá problematikou starších učitelů a jejich problémy. Přibližuje dílčí výsledky analýzy skupinových rozhovorů s vybranými učiteli vyšší sekundární školy. Autoři představují hlavní identifikované kategorie, které představují věkové handicapy prizmatem dotazovaných starších učitelů. Zvláštní pozornost je věnována strategiím zvládání věkových handicapů.
Anglicky
The paper deals with the topic of senior teachers' age handicap. It includes partial results of analysis of discussion in focus groups formed by selected lower secondary school teachers aged over 50. The authors present main identified categories, which represent age handicaps as seen by interviewed teachers and special attention is paid primarily to strategies of coping, which are: education, seeking assistance, compensation, fight and competition, escape and expecting appreciation.
Návaznosti
GA406/08/0176, projekt VaV |
|