D 2009

Vliv věku na výkon profese učitele. Specifické strategie zvládání handicapu věku

LAZAROVÁ, Bohumíra, Vladimír JŮVA a Aleš SEKOT

Základní údaje

Originální název

Vliv věku na výkon profese učitele. Specifické strategie zvládání handicapu věku

Název česky

Vliv věku na výkon profese učitele. Specifické strategie zvládání handicapu věku

Název anglicky

Influence of age at capacity of teacher profession

Autoři

LAZAROVÁ, Bohumíra (203 Česká republika, garant, domácí), Vladimír JŮVA (203 Česká republika, domácí) a Aleš SEKOT (203 Česká republika, domácí)

Vydání

1. vyd. Zlín, Škola v proměnách: Učitel – žák – učivo, od s. 45-51, 7 s. 2009

Nakladatel

Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)

Kód RIV

RIV/00216224:14510/09:00030048

Organizační jednotka

Fakulta sportovních studií

ISBN

978-80-7318-904-4

Klíčová slova česky

starší učitelé; kariéra učitele; vzdělávání učitelů; spolupráce učitelů

Klíčová slova anglicky

senior teachers; career of teacher; teacher education; cooperation among teachers

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 21. 5. 2013 15:37, doc. PhDr. Vladimír Jůva, CSc.

Anotace

V originále

Příspěvek se zabývá problematikou starších učitelů a jejich problémy. Přibližuje dílčí výsledky analýzy skupinových rozhovorů s vybranými učiteli vyšší sekundární školy. Autoři představují hlavní identifikované kategorie, které představují věkové handicapy prizmatem dotazovaných starších učitelů. Zvláštní pozornost je věnována strategiím zvládání věkových handicapů.

Anglicky

The paper deals with the topic of senior teachers' age handicap. It includes partial results of analysis of discussion in focus groups formed by selected lower secondary school teachers aged over 50. The authors present main identified categories, which represent age handicaps as seen by interviewed teachers and special attention is paid primarily to strategies of coping, which are: education, seeking assistance, compensation, fight and competition, escape and expecting appreciation.

Návaznosti

GA406/08/0176, projekt VaV
Název: Učitelé v pozdní fázi kariéry
Investor: Grantová agentura ČR, Učitelé v pozdní fázi kariéry