LAZAROVÁ, Bohumíra, Vladimír JŮVA a Aleš SEKOT. Vliv věku na výkon profese učitele. Specifické strategie zvládání handicapu věku. In Škola v proměnách: Učitel – žák – učivo. 1. vyd. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2009, s. 45-51. ISBN 978-80-7318-904-4.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Vliv věku na výkon profese učitele. Specifické strategie zvládání handicapu věku
Název česky Vliv věku na výkon profese učitele. Specifické strategie zvládání handicapu věku
Název anglicky Influence of age at capacity of teacher profession
Autoři LAZAROVÁ, Bohumíra (203 Česká republika, garant, domácí), Vladimír JŮVA (203 Česká republika, domácí) a Aleš SEKOT (203 Česká republika, domácí).
Vydání 1. vyd. Zlín, Škola v proměnách: Učitel – žák – učivo, od s. 45-51, 7 s. 2009.
Nakladatel Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Kód RIV RIV/00216224:14510/09:00030048
Organizační jednotka Fakulta sportovních studií
ISBN 978-80-7318-904-4
Klíčová slova česky starší učitelé; kariéra učitele; vzdělávání učitelů; spolupráce učitelů
Klíčová slova anglicky senior teachers; career of teacher; teacher education; cooperation among teachers
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: doc. PhDr. Vladimír Jůva, CSc., učo 1058. Změněno: 21. 5. 2013 15:37.
Anotace
Příspěvek se zabývá problematikou starších učitelů a jejich problémy. Přibližuje dílčí výsledky analýzy skupinových rozhovorů s vybranými učiteli vyšší sekundární školy. Autoři představují hlavní identifikované kategorie, které představují věkové handicapy prizmatem dotazovaných starších učitelů. Zvláštní pozornost je věnována strategiím zvládání věkových handicapů.
Anotace anglicky
The paper deals with the topic of senior teachers' age handicap. It includes partial results of analysis of discussion in focus groups formed by selected lower secondary school teachers aged over 50. The authors present main identified categories, which represent age handicaps as seen by interviewed teachers and special attention is paid primarily to strategies of coping, which are: education, seeking assistance, compensation, fight and competition, escape and expecting appreciation.
Návaznosti
GA406/08/0176, projekt VaVNázev: Učitelé v pozdní fázi kariéry
Investor: Grantová agentura ČR, Učitelé v pozdní fázi kariéry
VytisknoutZobrazeno: 15. 6. 2024 15:59