B 2009

E-learning - jedna z podob učení v moderní společnosti

ZOUNEK, Jiří

Základní údaje

Originální název

E-learning - jedna z podob učení v moderní společnosti

Název anglicky

E-learning - one of the forms of learning in modern society

Autoři

ZOUNEK, Jiří (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, 161 s. Spisy Filozofické fakulty Masarykovy univerzity, 2009

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14210/09:00043774

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

ISBN

978-80-210-5123-2

Klíčová slova česky

moderní společnost;e-learning;učení;vyučování;teorie;výzkum

Klíčová slova anglicky

modern society;e-learning;learning;teaching;theory;research

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 31. 3. 2011 15:14, doc. Mgr. Jiří Zounek, Ph.D.

Anotace

V originále

Publikace se komplexně věnuje aktuálnímu pedagogickému tématu, kterým je využívání informačních a komunikačních technologií (ICT) ve vzdělávání. V knize je popsána role ICT v současné společnosti, je vymezena problematika e-learningu, ale také blended learningu či jeho vztahu k distančnímu vzdělávání. Jádrem knihy jsou kapitoly zaměřené na role e-learningu v celoživotním učení, aktéry e-learningu, či teorie učení v éře síťových digitálních technologií. Pozornost je věnována i mnoha prostředkům moderních technologií, u nichž je nastíněn jejich pedagogický potenciál. Autor přitom vychází z analýzy současné sociologické, psychologické a pedagogické teorie, ale také z výsledků zahraničních i českých empirických výzkumů, přičemž využívá rovněž vlastních výzkumů v této oblasti.

Anglicky

This publication is focused on the issue of e-learning. The approach adopted in the book is theoretical and can be characterized as summing up the authors reflection of and research in e-learning. The book is based on a number of research projects, by the author himself as well as other Czech and foreign scholars researching e-learning. The author describes key metamorphoses of social life in connection with the upsurge of modern technologies, e-learning and educational paradigms, e-learning in lifelong learning, social networks etc. The analysis of the individual technologies has a pedagogical focus: the technologies are examined with a view to their teaching and learning applications.

Návaznosti

GA406/06/1022, projekt VaV
Název: Informační a komunikační technologie v každodenní práci učitele
Investor: Grantová agentura ČR, Informační a komunikační technologie v každodenní práci učitele