2009
E-learning - jedna z podob učení v moderní společnosti
ZOUNEK, JiříZákladní údaje
Originální název
E-learning - jedna z podob učení v moderní společnosti
Název anglicky
E-learning - one of the forms of learning in modern society
Autoři
ZOUNEK, Jiří (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vyd. Brno, 161 s. Spisy Filozofické fakulty Masarykovy univerzity, 2009
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14210/09:00043774
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
ISBN
978-80-210-5123-2
Klíčová slova česky
moderní společnost;e-learning;učení;vyučování;teorie;výzkum
Klíčová slova anglicky
modern society;e-learning;learning;teaching;theory;research
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 31. 3. 2011 15:14, doc. Mgr. Jiří Zounek, Ph.D.
V originále
Publikace se komplexně věnuje aktuálnímu pedagogickému tématu, kterým je využívání informačních a komunikačních technologií (ICT) ve vzdělávání. V knize je popsána role ICT v současné společnosti, je vymezena problematika e-learningu, ale také blended learningu či jeho vztahu k distančnímu vzdělávání. Jádrem knihy jsou kapitoly zaměřené na role e-learningu v celoživotním učení, aktéry e-learningu, či teorie učení v éře síťových digitálních technologií. Pozornost je věnována i mnoha prostředkům moderních technologií, u nichž je nastíněn jejich pedagogický potenciál. Autor přitom vychází z analýzy současné sociologické, psychologické a pedagogické teorie, ale také z výsledků zahraničních i českých empirických výzkumů, přičemž využívá rovněž vlastních výzkumů v této oblasti.
Anglicky
This publication is focused on the issue of e-learning. The approach adopted in the book is theoretical and can be characterized as summing up the authors reflection of and research in e-learning. The book is based on a number of research projects, by the author himself as well as other Czech and foreign scholars researching e-learning. The author describes key metamorphoses of social life in connection with the upsurge of modern technologies, e-learning and educational paradigms, e-learning in lifelong learning, social networks etc. The analysis of the individual technologies has a pedagogical focus: the technologies are examined with a view to their teaching and learning applications.
Návaznosti
GA406/06/1022, projekt VaV |
|