B 2009

E-learning - jedna z podob učení v moderní společnosti

ZOUNEK, Jiří

Basic information

Original name

E-learning - jedna z podob učení v moderní společnosti

Name (in English)

E-learning - one of the forms of learning in modern society

Authors

ZOUNEK, Jiří (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Brno, 161 pp. Spisy Filozofické fakulty Masarykovy univerzity, 2009

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Odborná kniha

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14210/09:00043774

Organization unit

Faculty of Arts

ISBN

978-80-210-5123-2

Keywords (in Czech)

moderní společnost;e-learning;učení;vyučování;teorie;výzkum

Keywords in English

modern society;e-learning;learning;teaching;theory;research

Tags

e-learning, educational sciences, ICT, journal, learning, Munipress, munipress-propagace, research in education, students, teacher, teaching

Tags

Reviewed
Změněno: 31/3/2011 15:14, doc. Mgr. Jiří Zounek, Ph.D.

Abstract

ORIG EN

V originále

Publikace se komplexně věnuje aktuálnímu pedagogickému tématu, kterým je využívání informačních a komunikačních technologií (ICT) ve vzdělávání. V knize je popsána role ICT v současné společnosti, je vymezena problematika e-learningu, ale také blended learningu či jeho vztahu k distančnímu vzdělávání. Jádrem knihy jsou kapitoly zaměřené na role e-learningu v celoživotním učení, aktéry e-learningu, či teorie učení v éře síťových digitálních technologií. Pozornost je věnována i mnoha prostředkům moderních technologií, u nichž je nastíněn jejich pedagogický potenciál. Autor přitom vychází z analýzy současné sociologické, psychologické a pedagogické teorie, ale také z výsledků zahraničních i českých empirických výzkumů, přičemž využívá rovněž vlastních výzkumů v této oblasti.

In English

This publication is focused on the issue of e-learning. The approach adopted in the book is theoretical and can be characterized as summing up the authors reflection of and research in e-learning. The book is based on a number of research projects, by the author himself as well as other Czech and foreign scholars researching e-learning. The author describes key metamorphoses of social life in connection with the upsurge of modern technologies, e-learning and educational paradigms, e-learning in lifelong learning, social networks etc. The analysis of the individual technologies has a pedagogical focus: the technologies are examined with a view to their teaching and learning applications.

Links

GA406/06/1022, research and development project
Name: Informační a komunikační technologie v každodenní práci učitele
Investor: Czech Science Foundation, Information and communication Technologies in Teachers Daily Work
Displayed: 8/11/2024 14:04