2010
The relationship between ICT use and science knowledge for Czech students: a secondary analysis of PISA 2006
KUBIATKO, Milan a Kateřina VLČKOVÁZákladní údaje
Originální název
The relationship between ICT use and science knowledge for Czech students: a secondary analysis of PISA 2006
Název česky
Vztah používání informačních a komunikačních technologií a znalostí z přírodní věd u českých žáků: sekundární analýza PISA 2006
Autoři
KUBIATKO, Milan (703 Slovensko, garant, domácí) a Kateřina VLČKOVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
International Journal of Science and Mathematics Education, Nizozemí, Springer, 2010, 1571-0068
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Nizozemské království
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14410/10:00043796
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
UT WoS
000292148000008
Klíčová slova česky
informační a komunikační technologie; znalosti z přírodních věd; žáci; PISA 2006; sekundární analýza dat
Klíčová slova anglicky
Czech Republic; information and communication technology; large-scale data;PISA;science knowledge;students
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 14. 3. 2019 09:49, Dana Nesnídalová
V originále
The 2006 Programme for International Student Assessment focussed on students' scientific competencies, measured their knowledge and provided questionnaires focussed on different aspects of life. One aspect was students' experience with information and communication technology (ICT). A secondary analysis of variance of the Czech Republic data (N=5,932 students) was conducted using the science knowledge test score and ICT familiarity items. The science knowledge items explored different thematic areas, such as evolution, mousepox, genetics and acid rain. The main result was that students who were connected in some way with ICT achieved better scores on the science knowledge test in comparison with students who were not. Furthermore, students whose ICT activity was connected with the educational process achieved a higher score in comparison with students whose ICT activity was not connected with the educational process.
Česky
Program mezinárodního hodnocení žáků PISA 2006 se zaměřoval na přírodovědné kompetence a znalosti žáků měřené pomocí dotazníku a testu. Zjišťována byla také zkušenost s informačními a komunikačními technologiemi (IKT). Na českých datech (N = 5932) byla realizována sekundární analýza rozptylu skóre z testu přírodovědných znalostí a položek týkajících se zkušenosti s IKT. Přírodovědná znalost byla zjišťována v různých tematických oblastech, jako jsou evoluce, neštovice, genetika nebo kyselý déšť. Hlavní výsledkem bylo zjištění, že žáci, kteří uváděli zkušenost s IKT, dosahovali lepšího skóre v přírodovědném testu ve srovnání s žáky, kteří tuto zkušenost neuváděli. Dále, žáci, jejichž aktivity s IKT byly spojeny s edukačními cíli, dosahovali vyššího skóre v přírodovědném testu než žáci, jejichž aktivity s IKT nebyly se vzdělávacím procesem spojeny.
Návaznosti
LC06046, projekt VaV |
|