B 2010

Popis jazykových kompetencí v odborném a akademickém jazyce - kritéria pro jejich posuzování

REICHOVÁ, Hana, Hana KATRŇÁKOVÁ, Alena HRADILOVÁ, Libor ŠTĚPÁNEK, Marta RYBIČKOVÁ et. al.

Základní údaje

Originální název

Popis jazykových kompetencí v odborném a akademickém jazyce - kritéria pro jejich posuzování

Název česky

Popis jazykových kompetencí v odborném a akademickém jazyce - kritéria pro jejich posuzování

Název anglicky

A Description of Language Competences in Professional and Academic Foreign Language – Criteria for Their Assessment

Autoři

REICHOVÁ, Hana, Hana KATRŇÁKOVÁ, Alena HRADILOVÁ, Libor ŠTĚPÁNEK, Marta RYBIČKOVÁ, Zdena KUCHAŘOVÁ KALNÁ, Helena HUŠKOVÁ, Eva ŠRÁMKOVÁ, Marie MÉSZÁROSOVÁ, Blanka POJSLOVÁ a Ildikó ROLLER BRESŤÁK

Vydání

2010. vyd. Brno, 20 s. 2010

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

60200 6.2 Languages and Literature

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Fakulta sociálních studií

ISBN

978-80-210-5114-0

Klíčová slova česky

jazykové úrovně, SERR, jazykové kompetence, odborný a akademický jazyk

Klíčová slova anglicky

language levels, CEFR, language competences, professional and academic language

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 15. 12. 2010 12:09, Mgr. Martina Dvořáková

Anotace

Anglicky

The reference book has been developed within the framework of the Compact Project by the Masaryk University Language Centre team. It sets out in three parts an overview of the individual language levels for professional and academic language, which have been elaborated on the basis of the Common European Framework of Reference for Languages. In the first part, a reference is made to the cohesion of the individual language levels B1 through C1. The second part deals with a description of the individual competences and in the third part, individual competences are described in detail (reading comprehension, writing, listening, speaking and language skills) with focus on professional and academic language.