2010
Popis jazykových kompetencí v odborném a akademickém jazyce - kritéria pro jejich posuzování
REICHOVÁ, Hana, Hana KATRŇÁKOVÁ, Alena HRADILOVÁ, Libor ŠTĚPÁNEK, Marta RYBIČKOVÁ et. al.Základní údaje
Originální název
Popis jazykových kompetencí v odborném a akademickém jazyce - kritéria pro jejich posuzování
Název česky
Popis jazykových kompetencí v odborném a akademickém jazyce - kritéria pro jejich posuzování
Název anglicky
A Description of Language Competences in Professional and Academic Foreign Language – Criteria for Their Assessment
Autoři
REICHOVÁ, Hana, Hana KATRŇÁKOVÁ, Alena HRADILOVÁ, Libor ŠTĚPÁNEK, Marta RYBIČKOVÁ, Zdena KUCHAŘOVÁ KALNÁ, Helena HUŠKOVÁ, Eva ŠRÁMKOVÁ, Marie MÉSZÁROSOVÁ, Blanka POJSLOVÁ a Ildikó ROLLER BRESŤÁK
Vydání
2010. vyd. Brno, 20 s. 2010
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Fakulta sociálních studií
ISBN
978-80-210-5114-0
Klíčová slova česky
jazykové úrovně, SERR, jazykové kompetence, odborný a akademický jazyk
Klíčová slova anglicky
language levels, CEFR, language competences, professional and academic language
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 15. 12. 2010 12:09, Mgr. Martina Dvořáková
Anotace
Anglicky
The reference book has been developed within the framework of the Compact Project by the Masaryk University Language Centre team. It sets out in three parts an overview of the individual language levels for professional and academic language, which have been elaborated on the basis of the Common European Framework of Reference for Languages. In the first part, a reference is made to the cohesion of the individual language levels B1 through C1. The second part deals with a description of the individual competences and in the third part, individual competences are described in detail (reading comprehension, writing, listening, speaking and language skills) with focus on professional and academic language.