2010
Experiential Learning and Health Eduaction through Identification with a Fictional Character
KRÁTKÁ, JanaZákladní údaje
Originální název
Experiential Learning and Health Eduaction through Identification with a Fictional Character
Název česky
Zkušenostní učení a výchova ke zdraví prostřednictvím identifikace s fikční postavou
Autoři
KRÁTKÁ, Jana (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
The International Journal of Learning, Champaign, Illinois, USA, Common Ground Publisher, 2010, 1447-9494
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Spojené státy
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/10:00048645
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova anglicky
Experiential Learning; Health Education; Identification; Self-Reflection
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 7. 1. 2011 15:18, Mgr. Jana Krátká, Ph.D.
Anotace
V originále
Today's US and Western Europe TV series and film features are getting increasingly crammed with health-driven sub-plots and narratives. A number of studies indicate that some TV series' attention is almost equally divided between describing fictional heroes' lives and their medical experience, the latter being a clear educational vehicle. In our contribution we are going to discuss the case study of one of the most appreciated examples of such an approach, the popular TV show Grey's Anatomy that - when usually attributed as a romantic/medical drama with small and specific comedy inserts - became a popular culture phenomenon and a regular prime-time broadcast since its 2005 premiere. This media product can be considered a striking example of spontaneous social and emotional learning right in the front of a TV-screen and the series is even more interesting because of the simple fact that it favours the visualization of professional physicians' experience instead of focusing on more traditional patients' sub-plots.
Návaznosti
GP406/08/P176, projekt VaV |
|