HAVELKOVÁ, Marie, Pavel MENŠÍK, Lenka PROCHÁZKOVÁ, Alice PROKOPOVÁ a Jitka REISSMANNOVÁ. PEDAGOGICKÉ PRAXE V OBORU VÝCHOVA KE ZDRAVÍ, ed. Dytrtová Radmila a Sandanusová Anna. In PEDAGOGICKÁ PRAXE v pregraduální přípravě učitelů, ed. Dytrtová Radmila and Sandanusová Anna. první. Brno: TRIBUN, 2010, s. 81-87. Knihovnička 1. ISBN 978-80-7399-947-6.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název PEDAGOGICKÉ PRAXE V OBORU VÝCHOVA KE ZDRAVÍ, ed. Dytrtová Radmila a Sandanusová Anna.
Název česky PEDAGOGICKÉ PRAXE V OBORU VÝCHOVA KE ZDRAVÍ, ed. Dytrtová Radmila a Sandanusová Anna.
Název anglicky Pedagogical practices in the field of Health Education, eds. Dytrtová Radmila and Sandanusová Anna.
Autoři HAVELKOVÁ, Marie (203 Česká republika, garant, domácí), Pavel MENŠÍK (203 Česká republika, domácí), Lenka PROCHÁZKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Alice PROKOPOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Jitka REISSMANNOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání první. Brno, PEDAGOGICKÁ PRAXE v pregraduální přípravě učitelů, ed. Dytrtová Radmila and Sandanusová Anna, od s. 81-87, 7 s. Knihovnička 1. 2010.
Nakladatel TRIBUN
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/10:00043929
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7399-947-6
Klíčová slova česky Obor učitelství výchovy ke zdraví – pedagogické praxe – oborové praxe – výukové praxe - pedagogická fakulta – budoucí učitelé
Klíčová slova anglicky Study of Health Education Teacher - teaching practice - professional practice - practice learning - Faculty of Education - future teachers
Změnil Změnila: PhDr. Mgr. Lenka Adámková, Ph.D., učo 92125. Změněno: 9. 3. 2011 21:22.
Anotace
Publikace je věnována pedagogickým praxím budoucích učitelů v oboru Učitelství výchovy ke zdraví pro základní školy. Nejprve jsou charakterizovány oba typy praxí, které studenti absolvují, tj. praxe oborová a praxe výukové. Je uvedeno, do které fáze studia posluchačů jsou praxe zařazeny, jaký je jejich obsah a zejména jsou definovány cíle, kterých má být dosaženo. Výzkumným šetřením bylo zjištěno, že praxe oborová je vysoce kladně hodnocena jak studenty pedagogické fakulty tak i zaměstnanci institucí, na kterých studenti praktikuji. Praxe výukové však ukázaly na ne právě příjemné a alarmující skutečnosti, se kterými se výuka předmětu výchova ke zdraví na našich základních školách potýká a které postihly i výukové praxe tohoto oboru. Tato fakta jsou ve článku analyzována a jsou navržena opatření nutná pro optimalizaci tohoto typu praxe.
Anotace anglicky
Publication is dedicated to teaching practices of future teachers in the field of Health Education for Primary Schools. First, both types are characterized by the practice that students receive, i.e. the practice of professional and teaching experience. It indicates which phase of study students are included in practice, what are their contents and in particular defined objectives to be achieved. Survey data found that the practice of branch is highly appreciated by both students and teaching faculty and staff of institutions in which students practicing. Teaching practice, however, showed a not very pleasant and alarming facts, which the teaching of the subject, health education in our elementary schools, which hit the face and the teaching practice in this field. These facts are analyzed in the article and proposed measures are needed to optimize this type of practice.
Návaznosti
MSM0021622421, záměrNázev: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století
VytisknoutZobrazeno: 2. 6. 2024 08:37