PITNER, Tomáš a Tomáš GREGAR. E-learning 2.0 v informatice na Masarykově a Vídeňské univerzitě. In Informatika XXIII/2010. 1. vyd. Brno: UI PEF MENDELU v Brně, 2010, s. 95-97, 6 s. ISBN 978-80-7375-394-8.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název E-learning 2.0 v informatice na Masarykově a Vídeňské univerzitě
Název česky E-learning 2.0 v informatice na Masarykově a Vídeňské univerzitě
Autoři PITNER, Tomáš (203 Česká republika, garant) a Tomáš GREGAR (203 Česká republika).
Vydání 1. vyd. Brno, Informatika XXIII/2010, od s. 95-97, 6 s. 2010.
Nakladatel UI PEF MENDELU v Brně
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14330/10:00043979
Organizační jednotka Fakulta informatiky
ISBN 978-80-7375-394-8
Klíčová slova česky E-learning 2.0; LMS; web 2.0
Klíčová slova anglicky E-learning 2.0; LMS; web 2.0
Štítky e-learning, E-learning 2.0, Web 2.0
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: RNDr. Tomáš Gregar, učo 4099. Změněno: 24. 5. 2010 10:51.
Anotace
Příspěvek se pokouší nastínit způsoby použití a zdůvodnit význam služeb označovaných jako Web 2.0 v elektronické podpoře výuky, seznámí s pojmem E-learning 2.0 a konektivizmus, z něhož z pohledu pedagogické metody vychází. Poukáže na rozdílné nazírání na povahu těchto služeb z pohledu velkých systémů LMS nasazených na Masarykově a Vídeňské univerzitě a na způsoby, jakými se tyto systémy s fenoménem Web 2.0 vypořádávají. Univerzitní systémy podpory výuky nabízí v rozšiřující se míře nástroje typické pro komunitní služby a sociální sítě zahrnované pod aplikace Web 2.0. Kromě toho je možné využít a dokonce integrovat za určitých podmínek služby třetích stran, jako je například Google. Zmiňuje se rovněž o nástrojích a systémech pro práci se sémantikou výukových zdrojů a uvádí relevantní projekty řešené na pracovišti autorů. Upozorní na potíže, které se při nasazení dalších služeb typicky vyskytnou a nabídne tipy, jak některým předejít. Hledání vhodného mixu "domácích" a "cizích" prostředků je dlouhodobý úkol, k němž zatím není dostatek praktických zkušeností. Tento příspěvek uvádí hlavní doporučení a především motivuje k dalšímu experimentování.
Anotace česky
Příspěvek se pokouší nastínit způsoby použití a zdůvodnit význam služeb označovaných jako Web 2.0 v elektronické podpoře výuky, seznámí s pojmem E-learning 2.0 a konektivizmus, z něhož z pohledu pedagogické metody vychází. Poukáže na rozdílné nazírání na povahu těchto služeb z pohledu velkých systémů LMS nasazených na Masarykově a Vídeňské univerzitě a na způsoby, jakými se tyto systémy s fenoménem Web 2.0 vypořádávají. Univerzitní systémy podpory výuky nabízí v rozšiřující se míře nástroje typické pro komunitní služby a sociální sítě zahrnované pod aplikace Web 2.0. Kromě toho je možné využít a dokonce integrovat za určitých podmínek služby třetích stran, jako je například Google. Zmiňuje se rovněž o nástrojích a systémech pro práci se sémantikou výukových zdrojů a uvádí relevantní projekty řešené na pracovišti autorů. Upozorní na potíže, které se při nasazení dalších služeb typicky vyskytnou a nabídne tipy, jak některým předejít. Hledání vhodného mixu "domácích" a "cizích" prostředků je dlouhodobý úkol, k němž zatím není dostatek praktických zkušeností. Tento příspěvek uvádí hlavní doporučení a především motivuje k dalšímu experimentování.
Návaznosti
MUNI/G/0121/2009, interní kód MUNázev: Sémantický e-learning
Investor: Masarykova univerzita, Sémantický e-learning, Kat. G - Podpora týmové výzkumné činnosti studentů v oborech lékařství, zdravotnictví, přírodovědy a informatiky - rozvojový projekt + specifický výzkum
VytisknoutZobrazeno: 17. 7. 2024 21:14