C 2009

Podpora žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivní škole

VÍTKOVÁ, Marie

Základní údaje

Originální název

Podpora žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivní škole

Název česky

Podpora žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivní škole

Název anglicky

Support for Pupils with Special Educational Needs in Inclusive School

Autoři

VÍTKOVÁ, Marie (203 Česká republika, garant)

Vydání

1. vydání. Brno, Janík, T., Švec,V. a kol. K perspektivám školního vzdělávání, od s. 165- 178, 14 s. Pedagogický výzkum v teorii a praxi. Svazek 16, 2009

Nakladatel

Paido

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/09:00044013

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7315-193-5

Klíčová slova česky

žák speciální vzdělávací potřeby inkluze integrace inkluzivní škola strategie ve vzdělávání učitelů profil absolventa oboru speciální pedagogiky speciálně pedagogická podpora

Klíčová slova anglicky

Pupil Special Educational Needs Inclusion Inclusive School Integration Strategies in Teacher Education Profile of a Graduate Field of Special Education Special Educational Support

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 30. 5. 2010 11:47, prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.

Anotace

V originále

Článek pojednává o podpoře žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivní škole. Dále představuje strategie ve vzdělávání učitelů a speciálních pedagogů se zřetelem na inkluzivní školu a pojetí speciální pedagogiky na Ktedře speciální pedagogiky PdF MU. Následují cíle a profil absolventa oboru speciální pedagogika, historický úkol speciálních škol v komparaci našich a inkluzivních snah v Německu. Závěr článku představuje funkce speciálně pedagogické podpory v inkluzivní škole a profesionální podporu se sociální a kulturní spoluúčastí.

Anglicky

Article discusses the support of pupils with SEN in an inclusive school. Furthermore, a strategy in teacher education and special education teachers with regard to the concept of an inclusive school and Special Education Department of Special Education at MU. The following are the objectives and profile of the graduate field of special education, the historical task of special schools and inclusive comparison of our efforts in Germany. Conclusion of the article is a function of special educational support in an inclusive school, and professional support to the social and cultural participation.

Návaznosti

LC06046, projekt VaV
Název: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání (Akronym: RECES)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Centrum základního výzkumu školního vzdělávání