2009
Podpora žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivní škole
VÍTKOVÁ, MarieZákladní údaje
Originální název
Podpora žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivní škole
Název česky
Podpora žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivní škole
Název anglicky
Support for Pupils with Special Educational Needs in Inclusive School
Autoři
VÍTKOVÁ, Marie (203 Česká republika, garant)
Vydání
1. vydání. Brno, Janík, T., Švec,V. a kol. K perspektivám školního vzdělávání, od s. 165- 178, 14 s. Pedagogický výzkum v teorii a praxi. Svazek 16, 2009
Nakladatel
Paido
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/09:00044013
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7315-193-5
Klíčová slova česky
žák speciální vzdělávací potřeby inkluze integrace inkluzivní škola strategie ve vzdělávání učitelů profil absolventa oboru speciální pedagogiky speciálně pedagogická podpora
Klíčová slova anglicky
Pupil Special Educational Needs Inclusion Inclusive School Integration Strategies in Teacher Education Profile of a Graduate Field of Special Education Special Educational Support
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 30. 5. 2010 11:47, prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
V originále
Článek pojednává o podpoře žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivní škole. Dále představuje strategie ve vzdělávání učitelů a speciálních pedagogů se zřetelem na inkluzivní školu a pojetí speciální pedagogiky na Ktedře speciální pedagogiky PdF MU. Následují cíle a profil absolventa oboru speciální pedagogika, historický úkol speciálních škol v komparaci našich a inkluzivních snah v Německu. Závěr článku představuje funkce speciálně pedagogické podpory v inkluzivní škole a profesionální podporu se sociální a kulturní spoluúčastí.
Anglicky
Article discusses the support of pupils with SEN in an inclusive school. Furthermore, a strategy in teacher education and special education teachers with regard to the concept of an inclusive school and Special Education Department of Special Education at MU. The following are the objectives and profile of the graduate field of special education, the historical task of special schools and inclusive comparison of our efforts in Germany. Conclusion of the article is a function of special educational support in an inclusive school, and professional support to the social and cultural participation.
Návaznosti
LC06046, projekt VaV |
|