2010
Specifika realizace inkluzivní edukace v České republice
VÍTKOVÁ, MarieZákladní údaje
Originální název
Specifika realizace inkluzivní edukace v České republice
Název česky
Specifika realizace inkluzivní edukace v České republice
Název anglicky
Specifics of the Implementation of Inclusive Education in the Czech Republic
Autoři
VÍTKOVÁ, Marie (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Vydání první. Praha, Lechta, V. (ed.). Základy inkluzivní pedagogiky, od s. 169-182, 14 s. Výchova a vzdělávání, 2010
Nakladatel
Portál, s.r.o.
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/10:00044014
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7367-679-7
Klíčová slova česky
inkluzivní a integrativní edukace pedagogicko psychologické poradenství vzdělávací programy v České republice individuální vzdělávací plán hodnocení žáků se SVP speciální školy příprava učitelů a speciálních pedagogů pro inkluzivní školu
Klíčová slova anglicky
inclusive and Integrative Education of Pedagogical Psychological Counseling Training Programs in the Czech Republic Individual Education Plan for Pupils with SEN in Special Schools Teacher Training and Special Education Teachers for Inclusive Schools
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 15. 1. 2012 14:54, prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
V originále
Kapitola pojednává o specifikách inkluzivní edukace v České republice. Představuje pedagogicko-psychologické poradenské služby,které poskytují podporu a odbornou pomoc při řešení osobních problémů dětí a žáků. Dále zde autorka uvádí vzdělávací programy v České republice - rámcové vzdělávací programy a individuální vzdělávací plán. Uplatňování těchto vzdělávacích programů je ověřováno v rámci výzkumných šetření prováděných na pedagogických fakultách. Nedílnou součástí výchovně-vzdělávacího procesu jsou činnosti spojené s hodnocením žáků. Závěr článku autorka věnovala speciálním školám v České republice a přípravě učitelů a speciálních pedagogů pro inkluzivní školu.
Anglicky
The chapter discusses the specifics of inclusive education in the Czech Republic. Represents a pedagogical and psychological counseling services that provide support and assistance in solving personal problems of children and pupils. Next, the author provides educational programs in the Czech Republic - the framework education programs and individual education plan. Integral part of education-learning process are the activities associated with the assessment of pupils. Implementation of education programs is examined in the surveys conducted for educators. Conclusion of the article the author gave special schools in the Czech Republic and the preparation of teachers and special educators for inclusive schools.