C 2010

Specifika realizace inkluzivní edukace v České republice

VÍTKOVÁ, Marie

Základní údaje

Originální název

Specifika realizace inkluzivní edukace v České republice

Název česky

Specifika realizace inkluzivní edukace v České republice

Název anglicky

Specifics of the Implementation of Inclusive Education in the Czech Republic

Autoři

VÍTKOVÁ, Marie (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Vydání první. Praha, Lechta, V. (ed.). Základy inkluzivní pedagogiky, od s. 169-182, 14 s. Výchova a vzdělávání, 2010

Nakladatel

Portál, s.r.o.

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/10:00044014

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7367-679-7

Klíčová slova česky

inkluzivní a integrativní edukace pedagogicko psychologické poradenství vzdělávací programy v České republice individuální vzdělávací plán hodnocení žáků se SVP speciální školy příprava učitelů a speciálních pedagogů pro inkluzivní školu

Klíčová slova anglicky

inclusive and Integrative Education of Pedagogical Psychological Counseling Training Programs in the Czech Republic Individual Education Plan for Pupils with SEN in Special Schools Teacher Training and Special Education Teachers for Inclusive Schools

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 15. 1. 2012 14:54, prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.

Anotace

V originále

Kapitola pojednává o specifikách inkluzivní edukace v České republice. Představuje pedagogicko-psychologické poradenské služby,které poskytují podporu a odbornou pomoc při řešení osobních problémů dětí a žáků. Dále zde autorka uvádí vzdělávací programy v České republice - rámcové vzdělávací programy a individuální vzdělávací plán. Uplatňování těchto vzdělávacích programů je ověřováno v rámci výzkumných šetření prováděných na pedagogických fakultách. Nedílnou součástí výchovně-vzdělávacího procesu jsou činnosti spojené s hodnocením žáků. Závěr článku autorka věnovala speciálním školám v České republice a přípravě učitelů a speciálních pedagogů pro inkluzivní školu.

Anglicky

The chapter discusses the specifics of inclusive education in the Czech Republic. Represents a pedagogical and psychological counseling services that provide support and assistance in solving personal problems of children and pupils. Next, the author provides educational programs in the Czech Republic - the framework education programs and individual education plan. Integral part of education-learning process are the activities associated with the assessment of pupils. Implementation of education programs is examined in the surveys conducted for educators. Conclusion of the article the author gave special schools in the Czech Republic and the preparation of teachers and special educators for inclusive schools.