JARUŠEK, Petr a Radek PELÁNEK. Analýza obtížnosti logických úloh na základě modelů lidského chování. In Kognice a umělý život X. Neuveden: Slezská univerzita v Opavě, 2010, s. 171-176. ISBN 978-80-7248-589-5.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Analýza obtížnosti logických úloh na základě modelů lidského chování
Název česky Analýza obtížnosti logických úloh na základě modelů lidského chování
Název anglicky Application of computational models for difficulty rating of logic puzzles
Autoři JARUŠEK, Petr (203 Česká republika, domácí) a Radek PELÁNEK (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Neuveden, Kognice a umělý život X, od s. 171-176, 6 s. 2010.
Nakladatel Slezská univerzita v Opavě
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14330/10:00044015
Organizační jednotka Fakulta informatiky
ISBN 978-80-7248-589-5
Klíčová slova česky logické úlohy; dobře strukturované problémy; Sokoban; Sudoku; výpočetní model
Klíčová slova anglicky puzzles; well-structured problems; Sokoban; Sudoku; computational model
Změnil Změnil: doc. Mgr. Radek Pelánek, Ph.D., učo 4297. Změněno: 9. 1. 2012 15:23.
Anotace
Naše práce se zaměřuje na studium obtížnosti logických úloh Sokoban a Sudoku pro člověka. I zadání s velice podobnými charakteristikami vykazují při experimentech až desetinásobné rozdíly v čase potřebném k vyřešení úlohy. Proč jsou rozdíly ve zdánlivě podobných úlohách tak markantní? Jak tento rozdíl předpovědět? V této práci představujeme dva výpočetní modely napodobující lidské chování při řešení úloh a ukazujeme, že je lze využít pro předpovídání obtížnosti studovaných úloh.
Anotace anglicky
We focus on difficulty rating of Sokoban and Sudoku puzzles. Experimental data show that there can be differences in problem difficulty up to 10 times even for very similar puzzle instances. Why do such differences occur? How can we predict problem difficulty? In this paper we provide two computational models of human behaviour and apply these models for difficulty rating.
Návaznosti
GAP202/10/0334, projekt VaVNázev: Řešení obtížných dobře strukturovaných problémů: spolupráce člověka a počítače
Investor: Grantová agentura ČR, Řešení obtížných dobře strukturovaných problémů: spolupráce člověka a počítače
MSM0021622419, záměrNázev: Vysoce paralelní a distribuované výpočetní systémy
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Vysoce paralelní a distribuované výpočetní systémy
MUNI/A/0914/2009, interní kód MUNázev: Rozsáhlé výpočetní systémy: modely, aplikace a verifikace (Akronym: SV-FI MAV)
Investor: Masarykova univerzita, Rozsáhlé výpočetní systémy: modely, aplikace a verifikace, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
1M0545, projekt VaVNázev: Institut Teoretické Informatiky
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Institut Teoretické Informatiky
VytisknoutZobrazeno: 20. 7. 2024 00:26