D 2009

Začleňování Výchovy ke zdraví do školních vzdělávacích programů na prvním a druhém stupni základních škol a nižších gymnáziích – aktuální šetření

SOPKOVÁ, Monika

Basic information

Original name

Začleňování Výchovy ke zdraví do školních vzdělávacích programů na prvním a druhém stupni základních škol a nižších gymnáziích – aktuální šetření

Name in Czech

Začleňování Výchovy ke zdraví do školních vzdělávacích programů na prvním a druhém stupni základních škol a nižších gymnáziích – aktuální šetření

Name (in English)

Implementation of Health education to school educational program at first and second level of elementary school and lower grammar schools - actual research

Authors

SOPKOVÁ, Monika

Edition

Brno, In KALOKAGATHIE Fórum výchovy ke zdraví XII. 2009

Publisher

Pedagogická fakulta MU

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-4996-3

Keywords (in Czech)

rámcový vzdělávací program, školní vzdělávací program, výchova ke zdraví, učitelé, základní škola, nižší gymnázium

Keywords in English

Framework education programme for elementary education, school educational program, Health education, teachers, elementary school, lower grammar school
Změněno: 6/6/2010 20:08, PhDr. Mgr. Monika Novotná, Ph.D.

Abstract

V originále

Od školního roku 2007/2008 učí všechny základní školy podle vlastních školních vzdělávacích programů. Naše šetření bylo zaměřeno na sledování začleňování problematiky zdraví a jeho ochrany do školních vzdělávacích programů. Zúčastnilo se ho 143 škol. Ve výběrovém souboru byly rovnoměrně zastoupeny 3 skupiny učitelů, a to: 54 učitelů 1. stupně, 55 učitelů 2. stupně základní školy a 34 učitelů nižších gymnázií. Aktuální šetření nám objasní, jak si školy poradily se začleňováním problematiky zdraví a jeho ochrany do školních vzdělávacích programů po roce realizace školních programů, jak plní jeden z cílů základního vzdělávání, jaké je materiální vybavení škol pro problematiku zdraví a jeho ochrany, jako i připravenost učitelů vyučovat danou oblast.

In English

From school year 2007/2008 are teaching all elementary school with their school educational programme. Our research was focused at monitoring the topic Health education to school educational programme with participation of 143 schools. In our selected group we had 3 companies. We hed 54 first level teachers, 55 second level teachers from elementary school and 34 lower grammar school teachers. Actual research shows how schools goes on with implementation of health education into school educational programmes after their first year of realizating their programmes, how they perform one of the aim of elementry education, how are their material conditions for health education, how are teachers prepared for teaching this area.