JAGOŠOVÁ, Lucie. Muzejní pedagog - kompetence, vzdělávání, úskalí (Museum educator - competencies, education, stumbling blocks). In Lukáčová, Marcela (ed.). Čo letí v múzejnej pedagogike. Vzdelávanie a výchova v múzeách na Slovensku : Zborník príspevkov z celoslovenskej konferencie organizovanej v dňoch 26. - 27. október 2009 v Bratislave. 1st ed. Bratislava: Slovenské národné múzeum, 2010, p. 33-39. ISBN 978-80-8060-252-9.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Muzejní pedagog - kompetence, vzdělávání, úskalí
Name in Czech Muzejní pedagog - kompetence, vzdělávání, úskalí
Name (in English) Museum educator - competencies, education, stumbling blocks
Authors JAGOŠOVÁ, Lucie (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Bratislava, Čo letí v múzejnej pedagogike. Vzdelávanie a výchova v múzeách na Slovensku : Zborník príspevkov z celoslovenskej konferencie organizovanej v dňoch 26. - 27. október 2009 v Bratislave, p. 33-39, 7 pp. 2010.
Publisher Slovenské národné múzeum
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14210/10:00044069
Organization unit Faculty of Arts
ISBN 978-80-8060-252-9
Keywords (in Czech) muzejní pedagog; muzejní pedagogika; kompetence; vzdělávání
Keywords in English museum educator; museum education; competencies; education
Tags RIV-OK
Tags International impact
Changed by Changed by: Mgr. Lucie Jagošová, DiS., PhD., učo 56041. Changed: 14/4/2011 16:10.
Abstract
Muzea jako kulturní a paměťové instituce jsou nositeli hmotného a nehmotného dědictví. Profese muzejního pedagoga pomáhá naplňovat edukační poslání muzea, jež je vnímáno jako rovnocenná s ostatními funkcemi muzejní instituce. Práce muzejního pedagoga by měla být postavena na orientaci v odborné muzejní, muzeologické a muzejněpedagogické terminologii, didaktice, metodologii a výsledcích vědeckého výzkumu, a praxi. Pracovní post muzejního pedagoga s sebou aktuálně přináší řadu problémů - zejména v souvislosti s profesním a socioekonomickým statusem.
Abstract (in English)
As cultural and memory institutions, museums are keepers of tangible and intangible cultural heritage. The profession of museum educator helps to fullfill the educational function of museums, which is equal to other functions of museum institutions. The museum educator can be informed by specific terminology, outcomes of scientific researches and practice. The hiring of museum educators brings several problems - especially connected with professional, social and economic status.
PrintDisplayed: 1/6/2024 10:27