2010
Katalogová hesla: Anonymní moravský malíř, Votivní obraz Augustina Polentaria; Středoevropský anonymní malíř, Domácí oltář s P. Marií u kříže; Středoevropský anonymní malíř, Retábl s Ukřižováním
JAKUBEC, OndřejZákladní údaje
Originální název
Katalogová hesla: Anonymní moravský malíř, Votivní obraz Augustina Polentaria; Středoevropský anonymní malíř, Domácí oltář s P. Marií u kříže; Středoevropský anonymní malíř, Retábl s Ukřižováním
Název česky
Katalogová hesla: Anonymní moravský malíř, Votivní obraz Augustina Polentaria; Středoevropský anonymní malíř, Domácí oltář s P. Marií u kříže; Středoevropský anonymní malíř, Retábl s Ukřižováním
Název anglicky
Items: Anonymous Moravian Painter, Votive Painting of Augustin Polentarius; Central-European Painter, House Altar with Virgin Mary at Cross; Central-European Painter, Altar with Crucifixion
Autoři
JAKUBEC, Ondřej (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vyd. Brno, Kryštof Pavel z Liechtensteinu-Castelkornu a Morava v časech Třicetileté války, od s. 119-120, 2 s. 2010
Nakladatel
Národní památkový ústav, územní odborné pracoviště v Brně
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
Umění, architektura, kulturní dědictví
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14210/10:00044087
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
ISBN
978-80-86752-83-9
Klíčová slova česky
Malířství; Morava; Pozdní renesance; votivní obraz; epitaf
Klíčová slova anglicky
Painting; Moravia; Late Renaissance; votive painting; epitaph
Štítky
Změněno: 31. 3. 2011 22:46, prof. Mgr. Ondřej Jakubec, Ph.D.
V originále
Heslo seznamuje se dvěma unikátně dochovanými pozdně renesančním obrazy z domácích zámeckých sbírek a s jednou votivní malbou z moravského církevního majetku. Texty se zabývají funkcí těchto maleb, které mohly sloužit i jako oltáře či epitafy v prostředí dobře situovaných členů moravské společnosti raného novověku.
Anglicky
The items inform and analyse two unique preserved Late Renaissance paintings from Moravian castle collections and with one votive painting from church property. The texts deals with special function of these paintings as altars, or maybe epitaphs, connected with nobel society of Early Modern Moravia.