2010
GColl: enhancing trust in flexible group-to-group videoconferencing
SLOVÁK, Petr, Pavel TROUBIL a Petr HOLUBZákladní údaje
Originální název
GColl: enhancing trust in flexible group-to-group videoconferencing
Název česky
GColl: zvyšování důvěry ve flexibilních skupinových videokonferencích
Autoři
SLOVÁK, Petr (203 Česká republika, domácí), Pavel TROUBIL (203 Česká republika, domácí) a Petr HOLUB (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
New York, NY, USA, Proceedings of the 28th of the international conference extended abstracts on Human factors in computing systems, od s. 3607-3612, 6 s. 2010
Nakladatel
ACM
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele
Spojené státy
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14610/10:00051379
Organizační jednotka
Ústav výpočetní techniky
ISBN
978-1-60558-930-5
Klíčová slova anglicky
Video Conferencing; Gaze Awareness; Evaluation
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 13. 6. 2013 12:27, RNDr. Pavel Troubil, Ph.D.
V originále
In this paper we describe a quantitative study of a group-to-group videoconferencing environment called GColl that provides a compromise between the need for preserving non-verbal cues and the requirements of low-cost and flexibility. We have compared the task process and outcome of participants interacting over an environment analogous to common commodity solutions, those using face-to-face communication, and groups communicating over GColl. Our results demonstrate that it is possible to design a group-to-group collaboration environment with modest technical requirements and low overall cost that still shows measurable advantages over the common environment in its ability to support trust in social dilemma games.
Česky
Článek popisuje kvantitativni studii videokonferenčního prostředí pro skupinovou komunikace, které je kompromisem mezi nutností předávat neverbální signály a potřebou nízské ceny a flexibility. Porovnali jsme skupinovou dynamiku a výsledky úkolu u skupin účastníků, kteří interagovali v prostrostředí analogickém standardním prodávaným řešením, tváří v tvář a v rámci prostředí GColl. Naše výsledky ukazují, že je možné vytvořit levné a flexibilní videokonferenční prostředí pro skupinovou komunikaci, které stále vykazuje lepší výsledky než prodávané řešení u social dilemma her.
Návaznosti
MSM0021622419, záměr |
| ||
MUNI/A/0914/2009, interní kód MU |
|