STANÍČEK, Zdenko a Marek WINKLER. Service Systems Through the Prism of Conceptual Modeling. Service Science. Services Science Global, 2010, roč. 2, 1/2, s. 112-125, 13 s. ISSN 2164-3970. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1287/serv.2.1_2.112.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Service Systems Through the Prism of Conceptual Modeling
Autoři STANÍČEK, Zdenko (203 Česká republika, domácí) a Marek WINKLER (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Service Science, Services Science Global, 2010, 2164-3970.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele Spojené státy
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14330/10:00051382
Organizační jednotka Fakulta informatiky
Doi http://dx.doi.org/10.1287/serv.2.1_2.112
Klíčová slova anglicky service systems; conceptual modeling; semantics; value proposition; service decomposition; goal-driven
Štítky service science, service systems
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: Mgr. Marek Winkler, učo 39391. Změněno: 22. 4. 2013 08:28.
Anotace
We seek means of further improving the process of service innovation by providing conceptual framework that would uniformly model information about a service system. Since value co-creation is achieved through knowledge-based interactions, such a framework should be a connection-oriented one. We propose uniform approach to context-sensitive relationships modeling and representation, based on semantic conceptual modeling, suitable for modeling both service system interactions and information about a service system itself. Its application is illustrated on digital libraries domain. The proposed representation may be combined with goal-driven development methods to allow closer interconnection of goals and value proposition. The paper presents application of an original conceptual reference model of service system, which may provide more elaborated background for service innovation process.
VytisknoutZobrazeno: 7. 9. 2024 11:50