D 2010

Jak se učit česky s korpusem

OSOLSOBĚ, Klára

Základní údaje

Originální název

Jak se učit česky s korpusem

Název česky

Jak se učit česky s korpusem

Název anglicky

Learning Czech with Corpus

Autoři

OSOLSOBĚ, Klára (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, Přednášky a besedy z XLIII. běhu LŠSS, Brno, od s. 112-119, 8 s. 2010

Nakladatel

MU FF Brno

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

60200 6.2 Languages and Literature

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14210/10:00044144

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

ISBN

978-80-210-5194-2

Klíčová slova česky

DDL; korpus

Klíčová slova anglicky

DDL; Corpus

Štítky

Příznaky

Mezinárodní význam
Změněno: 27. 4. 2011 21:49, Mgr. Petra Georgala

Anotace

V originále

Našim cílem je poukázat na možnosti využití jazykových korpusů při učení se češtině. Využití označkovaného korpusu ve výuce češtiny jako cizího jazyka může přinášet kýžené výsledky pokud: a) se studenti v rozumné míře seznámí se základními zdůvodněními možných výsledků korpusové anotační praxe; b) informace obsažené v uživatelských manuálech budou přístupné v podobě odpovídající znalostem a potřebám cílové skupiny (student-cizinec); c) při užití korpusů pro výuku (DDL data driven learning) nebude technická náročnost práce s korpusem studenty odrazovat, ale naopak je začne motivovat k větší samostatnosti při studiu českého jazyka.

Anglicky

The goal of this paper is to show the possible usage of corpora in DDL. The information which is necessary to add into the description of morphological tags will be outlined.

Návaznosti

MSM 143300003, záměr
Název: Interakce člověka s počítačem, dialogové systémy a asistivní technologie
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Interakce člověka s počítačem, dialogové systémy a asistivní technologie