VOLEK, Jaromír. Three Professional Dilemmas of Czech Newspaper Editors: Twenty Years After the Collapse of the Old Media System. Communication Today. Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie, 2010, I., č. 1, 25 s. ISSN 1338-130X.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Three Professional Dilemmas of Czech Newspaper Editors: Twenty Years After the Collapse of the Old Media System
Autoři VOLEK, Jaromír (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Communication Today, Trnava, Fakulta masmediálnej komunikácie, 2010, 1338-130X.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor Písemnictví, masmedia, audiovize
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14230/10:00044148
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
Klíčová slova česky komercializace čeští editoři editoriální politika čtenářský vkus bulvarizace
Klíčová slova anglicky commercialization Czech editors editorial policy reading taste tabloidization
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: PhDr. Jaromír Volek, Ph.D., učo 2443. Změněno: 14. 3. 2011 21:11.
Anotace
Czech newspaper editors feel a strong inner professional conflict concerning following professional dilemma: to be a moral agent focused on serious problems of society or a craftsman who has generally given up on higher standards of journalistic work and tries to conform to popular standard of general audience. The presented paper is based upon the research project - “Czech newspaper editors” which was undertaken between June-August 2007. The main objective of this study was to show how Czech newspaper editors changed their editorial strategy after the collapse of the former media system in the 1990s and to what extent they have adapted to the pressure of economic rationalization and the commercialization of the media sector. The second objective was to describe criteria that editors instinctively use to evaluate what readers want to consume.
Návaznosti
GA403/02/0136, projekt VaVNázev: Český novinář - portrét lidí, kteří pracují v české žurnalistice, a jejich práce
Investor: Grantová agentura ČR, Český novinář - portrét lidí, kteří pracují v české žurnalistice, a jejich práce
VytisknoutZobrazeno: 7. 5. 2024 14:02