D 2009

Example of use of interactive whiteboards with biological and geological curriculum at primary school

MATYÁŠEK, Jiří

Základní údaje

Originální název

Example of use of interactive whiteboards with biological and geological curriculum at primary school

Název česky

Příklad využití interaktivní tabule s biologickým a geologickým učivem na základní škole

Autoři

MATYÁŠEK, Jiří (203 Česká republika, garant)

Vydání

1. vyd. Koper, Pouk v družbi znanja, od s. 247 - 253, 7 s. 2009

Nakladatel

Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta, Koper

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Slovinsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/09:00044159

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-961-6528-88-7

UT WoS

37.091.3(082)

Klíčová slova česky

interaktivní tabule modernizace vyučování přírodopisu efektivita

Klíčová slova anglicky

interactive whiteboards modernization of teaching natural science efficiency

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 16. 6. 2010 15:28, doc. RNDr. Jiří Matyášek, CSc.

Anotace

V originále

In four classes of the 6th and the 8th class of the Primary School ZŠ Brno, Sirotkova 36, I was using an interactive whiteboard in teaching invertebrates zoology and human biology this Spring. Educational topics were electronically created by the local natural science teachers, our graduates. I found out that even a classical lesson if upgraded by that latest technical method is very interesting for the vast majority of pupils and is and very welcome by them. The teacher can immediately recognize that the pupils' discipline increased as well as their attention. The question is the effectiveness, i.e. if an interactive whiteboards brings higher quality of pupils' knowledge, rather than classical training. That we are currently starting to examine together with students at the Faculty of Education in Brno. At the same time, our natural science students learn to create thein own technological content of the various teaching subjects for an interactive whiteboard.

Česky

Ve čtyřech třídách 6. a 8. ročníku ZŠ Brně, Sirotkova 36, jsem letos na jaře ve výuce zoologie bezobratlých a biologie člověka využíval interaktivní tabuli. Výuková témata elektronicky vytvořili místní učitelé přírodopisu, naší absolventi. Poznal jsem, že i klasická vyučovací hodina, pokud je modernizovaná touto nejnovější technickou metodou, je pro velkou většinu žáků zajímavá a velmi ji vítají. Učitel může ihned poznat, že se zvýšila kázeň žáků, jejich pozornost. Otázkou je efektivita, přináší-li vyučování s interaktivní tabulí vyšší kvalitu žákovských vědomostí, nežli klasická výuka. To v současné době začínáme se studenty na PdF MU Brno zkoumat. Zároveň se naši studenti přírodopisu učí sami vytvářet technický obsah jednotlivých výukových témat pro interaktivní tabuli.

Návaznosti

MSM0021622421, záměr
Název: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století