MATYÁŠEK, Jiří. Example of use of interactive whiteboards with biological and geological curriculum at primary school. In Pouk v družbi znanja. 1st ed. Koper: Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta, Koper, 2009, p. 247 - 253. ISBN 978-961-6528-88-7.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Example of use of interactive whiteboards with biological and geological curriculum at primary school
Name in Czech Příklad využití interaktivní tabule s biologickým a geologickým učivem na základní škole
Authors MATYÁŠEK, Jiří (203 Czech Republic, guarantor).
Edition 1. vyd. Koper, Pouk v družbi znanja, p. 247 - 253, 7 pp. 2009.
Publisher Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta, Koper
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Slovenia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/09:00044159
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-961-6528-88-7
UT WoS 37.091.3(082)
Keywords (in Czech) interaktivní tabule modernizace vyučování přírodopisu efektivita
Keywords in English interactive whiteboards modernization of teaching natural science efficiency
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: doc. RNDr. Jiří Matyášek, CSc., učo 1031. Changed: 16/6/2010 15:28.
Abstract
In four classes of the 6th and the 8th class of the Primary School ZŠ Brno, Sirotkova 36, I was using an interactive whiteboard in teaching invertebrates zoology and human biology this Spring. Educational topics were electronically created by the local natural science teachers, our graduates. I found out that even a classical lesson if upgraded by that latest technical method is very interesting for the vast majority of pupils and is and very welcome by them. The teacher can immediately recognize that the pupils' discipline increased as well as their attention. The question is the effectiveness, i.e. if an interactive whiteboards brings higher quality of pupils' knowledge, rather than classical training. That we are currently starting to examine together with students at the Faculty of Education in Brno. At the same time, our natural science students learn to create thein own technological content of the various teaching subjects for an interactive whiteboard.
Abstract (in Czech)
Ve čtyřech třídách 6. a 8. ročníku ZŠ Brně, Sirotkova 36, jsem letos na jaře ve výuce zoologie bezobratlých a biologie člověka využíval interaktivní tabuli. Výuková témata elektronicky vytvořili místní učitelé přírodopisu, naší absolventi. Poznal jsem, že i klasická vyučovací hodina, pokud je modernizovaná touto nejnovější technickou metodou, je pro velkou většinu žáků zajímavá a velmi ji vítají. Učitel může ihned poznat, že se zvýšila kázeň žáků, jejich pozornost. Otázkou je efektivita, přináší-li vyučování s interaktivní tabulí vyšší kvalitu žákovských vědomostí, nežli klasická výuka. To v současné době začínáme se studenty na PdF MU Brno zkoumat. Zároveň se naši studenti přírodopisu učí sami vytvářet technický obsah jednotlivých výukových témat pro interaktivní tabuli.
Links
MSM0021622421, plan (intention)Name: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, School and Health for the 21st Century
PrintDisplayed: 1/9/2024 02:16