D 2010

Family science and technology education as a new teaching and learning strategy for all including gifted students

TRNA, Josef and Eva TRNOVÁ

Basic information

Original name

Family science and technology education as a new teaching and learning strategy for all including gifted students

Authors

TRNA, Josef (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Eva TRNOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

Ljubljana, Slovinsko, XIV. IOSTE Symposium. Socio-cultural and human values in science and technology education, p. 1143-1149, 7 pp. 2010

Publisher

Institute for innovation and development of University of Ljubljana

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Slovenia

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

References:

RIV identification code

RIV/00216224:14410/10:00044167

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-961-92882-1-4

Keywords (in Czech)

rodinné přírodovědné a technické vzdělávání; hands-on experimenty; celoživotní vzdělávání; motivace v přírodovědném a technickém vzdělávání; denní a bezpečný život

Keywords in English

family science and technology education; hands-on experiments; lifelong education; motivation in science and technology education; daily and safe living

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 27/2/2017 09:01, doc. RNDr. Eva Trnová, PhD.

Abstract

V originále

Family science and technology education as our design-based research outcome is an innovative teaching and learning strategy for children and adults. Family science and technology education is defined as expanding science and technology knowledge and skills from the school to home of students. Hands-on experiments-activities based on simple equipment which can be found in most homes play very important role. Appropriate educational content is daily and safe living. Family science and technology education also helps to identify and to develop gifted students.

In Czech

Rodinné přírodovědné a technické vzdělávání jako výstup našeho konstrukčního výzkumu je inovativní výuková strategie pro děti a dospělé. Rodinné přírodovědné a technické vzdělávání je definováno jako přenos přírodovědných a technických vědomostí a dovedností ze školy do rodin žáků. Hands-on aktivity založené na jednoduchých předmětech, které jsou doma, hrají významnou roli. Vhodný vzdělávací obsah je denní a bezpečný život. Rodinné přírodovědné a technické vzdělávání také pomáhá vyhledávat a rozvíjet nadané studenty.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education