POSPÍŠILOVÁ, Alena, Miroslava KYASOVÁ and Petra JUŘENÍKOVÁ. Způsob formulace ošetřovatelských diagnóz, intervencí a očekávaných výsledků ošetřovatelské péče s ohledem na vzdělání všeobecných sester (Methods formulation of nursing diagnosis, nursing interventions and nursing outcomes with regard to the education of nurses). In Práce pomáhajících profesí v oblasti zdravotnictví a sociální péče. 1st ed. Praha: Vysoká škola zdravotnictva a sociálnej práce sv. Alžběty Bratislava, 2010, p. 358-367. ISBN 978-80-87386-10-1.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Způsob formulace ošetřovatelských diagnóz, intervencí a očekávaných výsledků ošetřovatelské péče s ohledem na vzdělání všeobecných sester
Name in Czech Způsob formulace ošetřovatelských diagnóz, intervencí a očekávaných výsledků ošetřovatelské péče s ohledem na vzdělání všeobecných sester
Name (in English) Methods formulation of nursing diagnosis, nursing interventions and nursing outcomes with regard to the education of nurses
Authors POSPÍŠILOVÁ, Alena, Miroslava KYASOVÁ and Petra JUŘENÍKOVÁ.
Edition 1. vyd. Praha, Práce pomáhajících profesí v oblasti zdravotnictví a sociální péče, p. 358-367, 10 pp. 2010.
Publisher Vysoká škola zdravotnictva a sociálnej práce sv. Alžběty Bratislava
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 30000 3. Medical and Health Sciences
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Medicine
ISBN 978-80-87386-10-1
Keywords (in Czech) formulace ošetřovatelských diagnóz, formulace ošetřovatelských intervencí, formulace očekávaných výsledků ošetřovatelské péče
Keywords in English formulation Nursing diagnosis, formulation nursin interventions, formulation nursing outcomes.
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Alena Pospíšilová, Ph.D., učo 59873. Changed: 26/1/2011 10:04.
Abstract
Abstrakt Cíl: Zjistit rozdíl ve způsobu formulace ošetřovatelských diagnóz, intervencí a očekávaných výsledků ošetřovatelské péče s ohledem na dosažené vzděláním všeobecných sester. Východiska: V České republice (dále jen ČR), dle našeho názoru, vykazuje ošetřovatelská dokumentace velkou nejednotnost. Cílem šetření bylo zjistit, jakým způsobem všeobecné sestry formulují ošetřovatelské diagnózy, intervence, očekávané výsledky ošetřovatelské péče. Metody: Dotazníkové šetření – 159 respondentů, test dobré shody, Studentovo rozdělení, hladina významnosti 0,05. Výsledky: Byl prokázán statisticky významný rozdíl v udávaném způsobu formulace ošetřovatelských diagnóz mezi všeobecnými sestrami s nižším než vysokoškolským vzděláním a vysokoškolsky vzdělanými všeobecnými sestrami. Naopak, v udávaném způsobu formulace ošetřovatelských intervencí a očekávaných výsledků ošetřovatelské péče, nebyl prokázán statisticky významný rozdíl mezi všeobecnými sestrami s nižším než vysokoškolským vzděláním a vysokoškolsky vzdělanými všeobecnými sestrami. Závěry: Nejvíce všeobecných sester se domnívá, že formulují ošetřovatelské diagnózy (34,34 %), intervence (35,64 %) i očekávané výsledky ošetřovatelské péče (31,61 %) všichni na pracovišti shodně dle zvyklosti oddělení. Způsob, jak je tato shoda formulace zajišťována, však další analýzou zjištěných faktů nebyl prokázán.
Abstract (in English)
Abstract |Objective: To detect the difference in the Nursing diagnosis, Nursing interventions and Nursing outcomes metods formulation in relation to the attained education of nurses. Background: In the Czech Republic (CR) has a great nursing documentation inconsistencies. The aim was to discover how nurses formulate nursing diagnoses, interventions, expected outcomes of nursing care. Methods: Questionnaire survey - 159 respondents, goodness of fit test, the Student distribution, the level of significance 0.05 Results: As statistically significant difference in the methods formulation nursing diagnosis between nurses with lower than university education and university educated nurses has been proved, but non significant difference in the methods formulation Nursing interventions and Nursing outcomes between nurses with lower than university education and university educated nurses has been proved. Conclusions: General nurses believe that formulating a nursing diagnosis (34.34%) interventions (35.64%) and expected outcomes of nursing care (31.61%) according to the customs department at work all the same. The way the formulation of this consensus, however, further analysis found no evidence of the facts.
PrintDisplayed: 22/5/2024 17:38