t 2009

Vybrané otázky školského managementu. Norská perspektiva.

KALDESTAD, Ola Hoff, Milan POL a Martin SEDLÁČEK

Základní údaje

Originální název

Vybrané otázky školského managementu. Norská perspektiva.

Název česky

Vybrané otázky školského managementu. Norská perspektiva.

Název anglicky

Selected chapters of school management. Norwegian perspective.

Autoři

KALDESTAD, Ola Hoff, Milan POL a Martin SEDLÁČEK

Vydání

1. vyd. Brno, 149 s. 2009

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Editorství odborné knihy

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

ISBN

978-80-210-5078-5

Klíčová slova česky

školský management

Klíčová slova anglicky

school management and leadership

Štítky

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 28. 7. 2022 16:08, prof. PhDr. Milan Pol, CSc.

Anotace

V originále

Publikace je jedním z výstupů projektu Inovace programů vzdělávání vedoucích pedagogických pracovníků v Brně/v Bergenu, který v roce 2009 realizoval Ústav pedagogických věd Filozofické fakulty MU a Norská učitelská akademie v Bergenu za podpory FM EHP/Norska. Editoři přizvali ke spolupráci norské autory, kteří působí převážně v akademickém prostředí, případně ve školské a vzdělávací politice na různých úrovních. Vybraných deset textů pojednává v analytické perspektivě o vývoji a současném stavu norského školství, o vzdělávání v širším kontextu či o převažujících trendech vývoje veřejného sektoru a vzdělávání a školství v něm. Zároveň však nabízí vhled do dílčích, úžeji zaměřených témat, jako jsou např. možnosti jednání vedoucího pracovníka v byrokratickém nastavení školy, způsoby organizace vedení školy, práce školy s vizí, význam kréda učitele, kurikulární reforma, organizační rozvoj školy, koncepce vzdělávání vedoucích pracovníků škol apod. Sborník je primárně určen vedoucím pracovníkům škol, inspirací však může být pro všechny zájemce o školská a vzdělávací témata:umožňuje nahlédnout do pedagogické kuchyně jedné severské země, ale také reflektovat realitu řízení škol, školství a vzdělávání u nás.

Anglicky

The purpose of the volume is to offer Czech readers with an interest in schools and education some insights into the situation regarding school leadership, management and governance in Norway. The editors representing both cooperating institutions have thus made an attempt at a careful selection of texts by contemporary Norwegian experts in leadership, management and governance and arranged them into this volume comprising ten principal texts by twelve authors.