2009
Vybrané otázky školského managementu. Norská perspektiva.
KALDESTAD, Ola Hoff, Milan POL a Martin SEDLÁČEKZákladní údaje
Originální název
Vybrané otázky školského managementu. Norská perspektiva.
Název česky
Vybrané otázky školského managementu. Norská perspektiva.
Název anglicky
Selected chapters of school management. Norwegian perspective.
Autoři
KALDESTAD, Ola Hoff, Milan POL a Martin SEDLÁČEK
Vydání
1. vyd. Brno, 149 s. 2009
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Editorství odborné knihy
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
ISBN
978-80-210-5078-5
Klíčová slova česky
školský management
Klíčová slova anglicky
school management and leadership
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 28. 7. 2022 16:08, prof. PhDr. Milan Pol, CSc.
V originále
Publikace je jedním z výstupů projektu Inovace programů vzdělávání vedoucích pedagogických pracovníků v Brně/v Bergenu, který v roce 2009 realizoval Ústav pedagogických věd Filozofické fakulty MU a Norská učitelská akademie v Bergenu za podpory FM EHP/Norska. Editoři přizvali ke spolupráci norské autory, kteří působí převážně v akademickém prostředí, případně ve školské a vzdělávací politice na různých úrovních. Vybraných deset textů pojednává v analytické perspektivě o vývoji a současném stavu norského školství, o vzdělávání v širším kontextu či o převažujících trendech vývoje veřejného sektoru a vzdělávání a školství v něm. Zároveň však nabízí vhled do dílčích, úžeji zaměřených témat, jako jsou např. možnosti jednání vedoucího pracovníka v byrokratickém nastavení školy, způsoby organizace vedení školy, práce školy s vizí, význam kréda učitele, kurikulární reforma, organizační rozvoj školy, koncepce vzdělávání vedoucích pracovníků škol apod. Sborník je primárně určen vedoucím pracovníkům škol, inspirací však může být pro všechny zájemce o školská a vzdělávací témata:umožňuje nahlédnout do pedagogické kuchyně jedné severské země, ale také reflektovat realitu řízení škol, školství a vzdělávání u nás.
Anglicky
The purpose of the volume is to offer Czech readers with an interest in schools and education some insights into the situation regarding school leadership, management and governance in Norway. The editors representing both cooperating institutions have thus made an attempt at a careful selection of texts by contemporary Norwegian experts in leadership, management and governance and arranged them into this volume comprising ten principal texts by twelve authors.