2010
Intergenerationale Unterstützung unter Lehrern
JŮVA, Vladimír a Bohumíra LAZAROVÁZákladní údaje
Originální název
Intergenerationale Unterstützung unter Lehrern
Název česky
Mezigenerační pomoc učitelů
Název anglicky
Intergenerational support among teachers
Autoři
JŮVA, Vladimír (203 Česká republika, garant, domácí) a Bohumíra LAZAROVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
1. vyd. Munster, New Pathways in The Professional Development of Teachers, od s. 67-72, 6 s. 2010
Nakladatel
LIT Verlag
Další údaje
Jazyk
němčina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Rakousko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14510/10:00048692
Organizační jednotka
Fakulta sportovních studií
ISBN
978-3-643-50153-0
UT WoS
000287980000009
Klíčová slova česky
kariéra učitele; učitel v pozdní fázi kariéry; mezigenerační vztahy učitelů
Klíčová slova anglicky
Teacher's career; teacher position; later phase in the teacher's career; intergenerational relationships among teachers; mutual aid among the generations of teachers
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 21. 5. 2013 14:23, doc. PhDr. Vladimír Jůva, CSc.
V originále
Der Beitrag fokussiert ausgewählte Aspekte der intergenerationalen Beziehungen unter den Grundschullehrer/innen. Der erste Textabschnitt fasst einige theoretische Ansätze zur Problematik der Lehrerposition in späteren Phasen deren Schulkarriere sowie zu erwarteten Aspekten deren Leistungen zugunsten der jüngeren Kollegen sowie der ganzen Schulanstalt zusammen. Der zweite Abschnitt präsentiert dann ausgewählte Daten einer Forschungserhebung, in der u.a. die Fragen nach Unterstützung älterer Lehrer und gegenseitiger Hilfe unter den Lehrergenerationen untersucht worden sind.
Česky
Příspěvek přibližuje vybrané aspekty mezigenerační pomoci učitelů na základních školách. První část textu se věnuje některým teoretickým přístupům k problematice postavení učitelů v pozdní fázi kariéry ve školách a k očekávaným aspektům jejich pomoci mladším kolegům i celé školní instituci. Druhá část textu prezentuje vybraná data z výzkumného šetření, které se mj. zaměřilo na problematiku pomoci starším učitelům a na vzájemnou mezigenerační pomoc učitelů ve škole.
Anglicky
The article focuses on selected aspects of intergenerational relationships among school teachers. The first text section summarizes some theoretical approaches to the problem of teacher positions in later stages of their school career, as well as aspects of their expected benefits in favor of younger colleagues and the whole school institution. The second section then presents selected data from a research survey in which others the questions about support for older teachers and mutual help have been studied under the teacher generations.
Návaznosti
GA406/08/0176, projekt VaV |
|