Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inbook{888937, author = {Švaříček, Roman}, address = {Praha}, booktitle = {Učitel v současné škole}, edition = {První}, keywords = {teacher professional development; micropolitics; identity of teachers; expert teacher}, language = {cze}, location = {Praha}, isbn = {978-80-7308-301-4}, pages = {249-261}, publisher = {Univerzita Karlova v Praze}, title = {Mikropolitika školy a její vliv na práci učitele}, year = {2010} }
TY - CHAP ID - 888937 AU - Švaříček, Roman PY - 2010 TI - Mikropolitika školy a její vliv na práci učitele VL - Neuveden PB - Univerzita Karlova v Praze CY - Praha SN - 9788073083014 KW - teacher professional development KW - micropolitics KW - identity of teachers KW - expert teacher N2 - Ze struktury školy vyplývá existence skupin, které mají velkou samostatnost, a každá se různě podílí na jejím chodu. Skupiny lze rozdělit následovně: 1. hierarchické dělení (vedení versus učitelé), 2. předmětové (první versus druhý stupeň, přírodovědné versus humanitní předměty), 3. prostorové (kabinety) a 4. věkové (mladí versus staří učitelé). Humanitní, přírodovědné či filologické předměty například nemají ve škole stejný status jako výtvarná, hudební a tělesná výchova, které jsou nazírány jako okrajové či méně důležité. V textu budu pro výklad situace používat teorie vztahující se k moci, ale také k politice. Procesy odehrávající se v prostoru školy lze do jisté míry dobře popsat na základě analýzy politických a mikropolitických souvislostí (Blase 1995). Mikropolitický pohled na školu proto umožňuje nahlížet jednání učitelů jako strategie či taktiky vedoucí k zajištění zájmů jednotlivce či skupiny. Tento úhel vede celé empirické zkoumání, které je ústřední částí dalšího textu. ER -
ŠVAŘÍČEK, Roman. Mikropolitika školy a její vliv na práci učitele. In \textit{Učitel v současné škole}. První. Praha: Univerzita Karlova v Praze, 2010, s.~249-261. ISBN~978-80-7308-301-4.
|