D 2010

Theoretical Framework for Development of CPV Videoweb

MINAŘÍKOVÁ, Eva

Basic information

Original name

Theoretical Framework for Development of CPV Videoweb

Name in Czech

Teoretický rámec vývoje CPV videowebu

Authors

MINAŘÍKOVÁ, Eva (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Munster, New Pathways in the Professional Development of Teachers, p. 273-279, 6 pp. 2010

Publisher

Lit Verlag

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/10:00044210

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-3-643-50153-0

UT WoS

000287980000040

Keywords in English

video-based learning environment; teacher education; observation; cognitive-load theory

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 13/4/2011 14:04, Mgr. Eva Minaříková, Ph.D.

Abstract

V originále

This paper introduces the theoretical background behind the development of CPV Videoweb, a video-based learning environment. Four areas that inform the theoretical background will be described in brief: Reflective practitioner theory, Observation period as silent period in teacher education, Using video cases in teacher education, Cognitive-load thoery. Finally, the practical implications for the process of developing CPV Videoweb will be discussed.

In Czech

Tento článek si klade za cíl představit teoretický rámec pro vytváření CPV videowebu, elektronického učebního prostředí využívajícího videozáznamy výuky. Čtyři oblasti, které inspirují teoretický rámec, budou stručně popsány. Jedná se o teorii reflektivního praktika, pozorování jako tiché období ve vzdělávání učitelů, využití videopřípadů ve vzdělávání učitelů a teorie kognitivního zatížení. V závěru budou stručně představeny praktické implikace pro vytváření CPV videowebu.