D 2010

Theoretical Framework for Development of CPV Videoweb

MINAŘÍKOVÁ, Eva

Základní údaje

Originální název

Theoretical Framework for Development of CPV Videoweb

Název česky

Teoretický rámec vývoje CPV videowebu

Autoři

MINAŘÍKOVÁ, Eva (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Munster, New Pathways in the Professional Development of Teachers, od s. 273-279, 6 s. 2010

Nakladatel

Lit Verlag

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/10:00044210

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-3-643-50153-0

UT WoS

000287980000040

Klíčová slova anglicky

video-based learning environment; teacher education; observation; cognitive-load theory

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 13. 4. 2011 14:04, Mgr. Eva Minaříková, Ph.D.

Anotace

V originále

This paper introduces the theoretical background behind the development of CPV Videoweb, a video-based learning environment. Four areas that inform the theoretical background will be described in brief: Reflective practitioner theory, Observation period as silent period in teacher education, Using video cases in teacher education, Cognitive-load thoery. Finally, the practical implications for the process of developing CPV Videoweb will be discussed.

Česky

Tento článek si klade za cíl představit teoretický rámec pro vytváření CPV videowebu, elektronického učebního prostředí využívajícího videozáznamy výuky. Čtyři oblasti, které inspirují teoretický rámec, budou stručně popsány. Jedná se o teorii reflektivního praktika, pozorování jako tiché období ve vzdělávání učitelů, využití videopřípadů ve vzdělávání učitelů a teorie kognitivního zatížení. V závěru budou stručně představeny praktické implikace pro vytváření CPV videowebu.