VLČKOVÁ, Kateřina and Marcela JANÍKOVÁ. Tematické oblasti, metodologické přístupy a výzkumné metody ve výzkumu výuky (Thematical areas, methodological approaches, and research methods in the research of instruction). In Kurikulum a výuka v proměnách školy. Sborník anotací příspěvků z konference Kurikulum a výuka v proměnách školy konané ve dnech 24. – 25. 6. 2009 na PdF MU a dokumentační CD-ROM. 2009. ISBN 978-80-210-4927-7.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Tematické oblasti, metodologické přístupy a výzkumné metody ve výzkumu výuky
Name (in English) Thematical areas, methodological approaches, and research methods in the research of instruction
Authors VLČKOVÁ, Kateřina and Marcela JANÍKOVÁ.
Edition Kurikulum a výuka v proměnách školy. Sborník anotací příspěvků z konference Kurikulum a výuka v proměnách školy konané ve dnech 24. – 25. 6. 2009 na PdF MU a dokumentační CD-ROM. 2009.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Conference abstract
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Sports Studies
ISBN 978-80-210-4927-7
Keywords (in Czech) výzkum výuky; metodologické přístupy; metody výzkum; tematické oblasti
Keywords in English instructional research; methodological approaches; research methods; thematical areas
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. Mgr. et Mgr. Kateřina Vlčková, Ph.D., učo 23594. Changed: 13/9/2010 21:26.
Abstract
Tematické oblasti, metodologické přístupy a metody výzkumu jsou popisovány u jednotlivých oblastí výzkumy výuky. Příspěvek se zaměřuje zejména na historický vývoj výzkumu výuky, na výzkum interakce a komunikace ve výuce, výzkum kvality a efektivity výuky, výukových metod, strategií učení žáků, výzkum dětských pojetí a modelu didaktické rekonstrukce.
Abstract (in English)
Reseach on teaching and instruction is an established field of educational research. The paper focuses on research on teaching, on its thematic areas, research approaches and methods. Basic methodological issues are discussed within the field of classroom interaction and communication, instructional effectiveness and quality, teaching methods, learner strategies, learners conceptions and model of educational reconstruction.
Links
LC06046, research and development projectName: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání (Acronym: RECES)
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Research Centre on Schooling
PrintDisplayed: 22/7/2024 08:27