2009
Vizuální prostředky v učebnicích německého jazyka pro výuku reáliím - projekt disertační práce
PEŠKOVÁ, KarolínaZákladní údaje
Originální název
Vizuální prostředky v učebnicích německého jazyka pro výuku reáliím - projekt disertační práce
Název česky
Vizuální prostředky v učebnicích německého jazyka pro výuku reáliím - projekt disertační práce
Název anglicky
Visual Representations in German Language Textbooks for Teaching about German Speaking Countries–Dissertation Project.
Autoři
Vydání
Bratislava, Kurikulum a učebnice z pohl´adu pedagogického výskumu, od s. 179-187, 8 s. 2009
Nakladatel
Štátny pedagogický ústav Bratislava
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-8118-015-6
Klíčová slova česky
Vizuální prostředky, učebnice, výuka, němčina jako cizí jazyk, reálie německy mluvících zemí
Klíčová slova anglicky
Visual Representations in German Language Textbooks for Teaching about German Speaking Countries
Změněno: 28. 6. 2010 17:46, Mgr. Karolína Dundálková, Ph.D.
V originále
V příspěvku jsou představeny cíle a metody plánovaného výzkumu v rámci projektu disertační práce. Autorka si klade dva hlavní cíle: nejprve provést obsahovou analýzu učebnic německého jazyka, kde budou zkoumány vizuální prostředky vztahující se k reáliím německy mluvících zemí, a dále v rámci výzkumného šetření na základních školách zjišťovat, jaký názor mají v této souvislosti na učebnici sami učitelé, jak těchto vizuálních prostředků ve výuce využívají a jaké metodické postupy při práci s nimi volí.
Anglicky
This paper introduces prospective research within the dissertation project. The author deals with two main aims: the first aim is to carry out a content analysis of German language textbooks with respect to visual representations for teaching about the German speaking countries; the second aim is to carry out research in lower secondary schools where the focused issues will be the usage of the visual representations and methodic procedures for teaching through the visual representations by teachers.