D 2009

Vizuální prostředky v učebnicích německého jazyka pro výuku reáliím - projekt disertační práce

PEŠKOVÁ, Karolína

Základní údaje

Originální název

Vizuální prostředky v učebnicích německého jazyka pro výuku reáliím - projekt disertační práce

Název česky

Vizuální prostředky v učebnicích německého jazyka pro výuku reáliím - projekt disertační práce

Název anglicky

Visual Representations in German Language Textbooks for Teaching about German Speaking Countries–Dissertation Project.

Vydání

Bratislava, Kurikulum a učebnice z pohl´adu pedagogického výskumu, od s. 179-187, 8 s. 2009

Nakladatel

Štátny pedagogický ústav Bratislava

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-8118-015-6

Klíčová slova česky

Vizuální prostředky, učebnice, výuka, němčina jako cizí jazyk, reálie německy mluvících zemí

Klíčová slova anglicky

Visual Representations in German Language Textbooks for Teaching about German Speaking Countries
Změněno: 28. 6. 2010 17:46, Mgr. Karolína Dundálková, Ph.D.

Anotace

V originále

V příspěvku jsou představeny cíle a metody plánovaného výzkumu v rámci projektu disertační práce. Autorka si klade dva hlavní cíle: nejprve provést obsahovou analýzu učebnic německého jazyka, kde budou zkoumány vizuální prostředky vztahující se k reáliím německy mluvících zemí, a dále v rámci výzkumného šetření na základních školách zjišťovat, jaký názor mají v této souvislosti na učebnici sami učitelé, jak těchto vizuálních prostředků ve výuce využívají a jaké metodické postupy při práci s nimi volí.

Anglicky

This paper introduces prospective research within the dissertation project. The author deals with two main aims: the first aim is to carry out a content analysis of German language textbooks with respect to visual representations for teaching about the German speaking countries; the second aim is to carry out research in lower secondary schools where the focused issues will be the usage of the visual representations and methodic procedures for teaching through the visual representations by teachers.