D 2010

Individuální preference při učení úzkostných žáků

STRÁNSKÁ, Zdenka

Základní údaje

Originální název

Individuální preference při učení úzkostných žáků

Název česky

Individuální preference při učení úzkostných žáků

Název anglicky

Individual learning preferences of anxious pupils

Autoři

STRÁNSKÁ, Zdenka (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Trnava, Démuthová, S. (Ed.): Kondášove dni 2009. Zborník príspevkov. od s. 110-122, 13 s. 2010

Nakladatel

Katedra psychológie Filozofickej fakulty Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50100 5.1 Psychology and cognitive sciences

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14210/10:00044262

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

ISBN

978-80-8105-115-9

Klíčová slova česky

učení; styly učení; úzkostnost

Klíčová slova anglicky

learning; learning styles; trait-anxiety

Štítky

Příznaky

Mezinárodní význam
Změněno: 23. 1. 2013 15:08, PhDr. Zdenka Stránská, Ph.D.

Anotace

V originále

Ve sdělení jsou prezentovány výsledky výzkumu, jehož cílem bylo nejen zmapovat styly učení - individuální preference při učení žáků ve věku 12-14 let (tj. zjistit, co žáci dělají a co jim nejlépe vyhovuje, když se učí), zjištění míry jejich úzkostnosti jako trvalé osobnostní vlastnosti, ale rovněž prozkoumání vztahu mezi styly učení a úzkostností. Dílčími cíli bylo zjištění rozdílů ve stylech učení mezi chlapci a dívkami a odhalení rozdílů ve stylech učení mezi žáky navštěvujícími základní školu a gymnázium. Dále byly sledovány rozdíly v míře úzkostnosti mezi pohlavím a mezi žáky navštěvujícími výše uvedené typy škol.

Anglicky

In this report we present the results of a research whose aim was not only to contribute to deeper understanding of the learning styles - individual learning preferences of pupils aged 12-14 years (ie to find out what pupils are doing and what they require, when they learn), and to examine the level of their trait-anxiety, but also to explore the relation between learning styles and trait-anxiety. We also examined gender differences in the learning styles and the differences in the learning styles between pupils at elementary school and at grammar school. Within the framework of the issues of trait-anxiety we also focused on the gender differences in the level of trait-anxiety and the differences among pupils attending the above-mentioned types of school.