2010
Individuální preference při učení úzkostných žáků
STRÁNSKÁ, ZdenkaZákladní údaje
Originální název
Individuální preference při učení úzkostných žáků
Název česky
Individuální preference při učení úzkostných žáků
Název anglicky
Individual learning preferences of anxious pupils
Autoři
STRÁNSKÁ, Zdenka (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vyd. Trnava, Démuthová, S. (Ed.): Kondášove dni 2009. Zborník príspevkov. od s. 110-122, 13 s. 2010
Nakladatel
Katedra psychológie Filozofickej fakulty Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14210/10:00044262
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
ISBN
978-80-8105-115-9
Klíčová slova česky
učení; styly učení; úzkostnost
Klíčová slova anglicky
learning; learning styles; trait-anxiety
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam
Změněno: 23. 1. 2013 15:08, PhDr. Zdenka Stránská, Ph.D.
V originále
Ve sdělení jsou prezentovány výsledky výzkumu, jehož cílem bylo nejen zmapovat styly učení - individuální preference při učení žáků ve věku 12-14 let (tj. zjistit, co žáci dělají a co jim nejlépe vyhovuje, když se učí), zjištění míry jejich úzkostnosti jako trvalé osobnostní vlastnosti, ale rovněž prozkoumání vztahu mezi styly učení a úzkostností. Dílčími cíli bylo zjištění rozdílů ve stylech učení mezi chlapci a dívkami a odhalení rozdílů ve stylech učení mezi žáky navštěvujícími základní školu a gymnázium. Dále byly sledovány rozdíly v míře úzkostnosti mezi pohlavím a mezi žáky navštěvujícími výše uvedené typy škol.
Anglicky
In this report we present the results of a research whose aim was not only to contribute to deeper understanding of the learning styles - individual learning preferences of pupils aged 12-14 years (ie to find out what pupils are doing and what they require, when they learn), and to examine the level of their trait-anxiety, but also to explore the relation between learning styles and trait-anxiety. We also examined gender differences in the learning styles and the differences in the learning styles between pupils at elementary school and at grammar school. Within the framework of the issues of trait-anxiety we also focused on the gender differences in the level of trait-anxiety and the differences among pupils attending the above-mentioned types of school.