STRÁNSKÁ, Zdenka. Individuální preference při učení úzkostných žáků (Individual learning preferences of anxious pupils). In Démuthová, S. (Ed.): Kondášove dni 2009. Zborník príspevkov. 1st ed. Trnava: Katedra psychológie Filozofickej fakulty Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2010, p. 110-122. ISBN 978-80-8105-115-9.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Individuální preference při učení úzkostných žáků
Name in Czech Individuální preference při učení úzkostných žáků
Name (in English) Individual learning preferences of anxious pupils
Authors STRÁNSKÁ, Zdenka (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Trnava, Démuthová, S. (Ed.): Kondášove dni 2009. Zborník príspevkov. p. 110-122, 13 pp. 2010.
Publisher Katedra psychológie Filozofickej fakulty Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14210/10:00044262
Organization unit Faculty of Arts
ISBN 978-80-8105-115-9
Keywords (in Czech) učení; styly učení; úzkostnost
Keywords in English learning; learning styles; trait-anxiety
Tags RIV-OK
Tags International impact
Changed by Changed by: PhDr. Zdenka Stránská, Ph.D., učo 1130. Changed: 23/1/2013 15:08.
Abstract
Ve sdělení jsou prezentovány výsledky výzkumu, jehož cílem bylo nejen zmapovat styly učení - individuální preference při učení žáků ve věku 12-14 let (tj. zjistit, co žáci dělají a co jim nejlépe vyhovuje, když se učí), zjištění míry jejich úzkostnosti jako trvalé osobnostní vlastnosti, ale rovněž prozkoumání vztahu mezi styly učení a úzkostností. Dílčími cíli bylo zjištění rozdílů ve stylech učení mezi chlapci a dívkami a odhalení rozdílů ve stylech učení mezi žáky navštěvujícími základní školu a gymnázium. Dále byly sledovány rozdíly v míře úzkostnosti mezi pohlavím a mezi žáky navštěvujícími výše uvedené typy škol.
Abstract (in English)
In this report we present the results of a research whose aim was not only to contribute to deeper understanding of the learning styles - individual learning preferences of pupils aged 12-14 years (ie to find out what pupils are doing and what they require, when they learn), and to examine the level of their trait-anxiety, but also to explore the relation between learning styles and trait-anxiety. We also examined gender differences in the learning styles and the differences in the learning styles between pupils at elementary school and at grammar school. Within the framework of the issues of trait-anxiety we also focused on the gender differences in the level of trait-anxiety and the differences among pupils attending the above-mentioned types of school.
PrintDisplayed: 1/5/2024 03:25