2010
Šedesát let výuky psychologie na Masarykově univerzitě v Brně
SVOBODA, Mojmír a Zdenka STRÁNSKÁZákladní údaje
Originální název
Šedesát let výuky psychologie na Masarykově univerzitě v Brně
Název česky
Šedesát let výuky psychologie na Masarykově univerzitě v Brně
Název anglicky
Sixty years teaching of psychology at Masaryk University in Brno
Autoři
SVOBODA, Mojmír (203 Česká republika, garant, domácí) a Zdenka STRÁNSKÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
1. vyd. Trnava, Démuthová, S. (Ed.): Kondášove dni 2009. Zborník príspevkov. od s. 123-127, 5 s. 2010
Nakladatel
Katedra psychológie Filozofickej fakulty Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14210/10:00044263
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
ISBN
978-80-8105-115-9
Klíčová slova česky
výuka psychologie; dějiny; vývoj
Klíčová slova anglicky
teaching of psychology; history; development
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam
Změněno: 14. 11. 2016 15:37, PhDr. Zdenka Stránská, Ph.D.
V originále
Výuka psychologie na FF MU v Brně probíhala již v prvních letech po založení univerzity v roce 1919. Samostatný Psychologický ústav byl založen roku 1926. Od roku 1948 probíhala výuka psychologie jako samostatného oboru podle svébytných studijních programů. Příspěvek mapuje vývoj samostatné výuky psychologie, její změny jak z kvantitativního, tak i kvalitativního hlediska. Nastíněny jsou i perspektivy dalšího vývoje i úvaha nad teoretickými i praktickými moduly přípravy psychologů.
Anglicky
Teaching of psychology at the Faculty of Arts of Masaryk University in Brno took place in the first years after the foundation of the university in 1919. A separate Department of Psychology was founded in 1926. Since 1948 teaching took place as a separate field of psychology by an autonomous degree programs. The contribution charts the development of a separate teaching of psychology, its changes both quantitative and qualitative terms. They outlined the perspectives for further development and consideration of the theoretical and practical training modules psychologists.