D 2010

Šedesát let výuky psychologie na Masarykově univerzitě v Brně

SVOBODA, Mojmír a Zdenka STRÁNSKÁ

Základní údaje

Originální název

Šedesát let výuky psychologie na Masarykově univerzitě v Brně

Název česky

Šedesát let výuky psychologie na Masarykově univerzitě v Brně

Název anglicky

Sixty years teaching of psychology at Masaryk University in Brno

Autoři

SVOBODA, Mojmír (203 Česká republika, garant, domácí) a Zdenka STRÁNSKÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

1. vyd. Trnava, Démuthová, S. (Ed.): Kondášove dni 2009. Zborník príspevkov. od s. 123-127, 5 s. 2010

Nakladatel

Katedra psychológie Filozofickej fakulty Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50100 5.1 Psychology and cognitive sciences

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14210/10:00044263

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

ISBN

978-80-8105-115-9

Klíčová slova česky

výuka psychologie; dějiny; vývoj

Klíčová slova anglicky

teaching of psychology; history; development

Štítky

Příznaky

Mezinárodní význam
Změněno: 14. 11. 2016 15:37, PhDr. Zdenka Stránská, Ph.D.

Anotace

V originále

Výuka psychologie na FF MU v Brně probíhala již v prvních letech po založení univerzity v roce 1919. Samostatný Psychologický ústav byl založen roku 1926. Od roku 1948 probíhala výuka psychologie jako samostatného oboru podle svébytných studijních programů. Příspěvek mapuje vývoj samostatné výuky psychologie, její změny jak z kvantitativního, tak i kvalitativního hlediska. Nastíněny jsou i perspektivy dalšího vývoje i úvaha nad teoretickými i praktickými moduly přípravy psychologů.

Anglicky

Teaching of psychology at the Faculty of Arts of Masaryk University in Brno took place in the first years after the foundation of the university in 1919. A separate Department of Psychology was founded in 1926. Since 1948 teaching took place as a separate field of psychology by an autonomous degree programs. The contribution charts the development of a separate teaching of psychology, its changes both quantitative and qualitative terms. They outlined the perspectives for further development and consideration of the theoretical and practical training modules psychologists.